Tak wygląda w środku kabina pierwszej w Polsce wodorowej lokomotywy [WIDEO]

Już wszyscy słyszeli o pierwszej w Polsce wodorowej lokomotywie od firmy PESA, zatem teraz nadszedł najwyższy czas na obejrzenie jej z bliska. Zapraszamy na zwiedzanie kabiny pojazdu przyszłości kolejnictwa.

Już wszyscy słyszeli o pierwszej w Polsce wodorowej lokomotywie od firmy PESA, zatem teraz nadszedł najwyższy czas na obejrzenie jej z bliska. Zapraszamy na zwiedzanie kabiny pojazdu przyszłości kolejnictwa.
/materiały prasowe

Lokomotywa od PESA powstała na bazie kultowej lokomotywy manewrowej SM42, która zyskała teraz innowacyjny i nowoczesny wygląd. Przedstawiciele firmy PESA podają, że udźwig lokomotywy to ok. 3200 ton, a dobowe zapotrzebowanie na wodór wynosi ok. 170 kilogramów. Na pokładzie pojazdu znalazły się dwa symetryczne punkty tankowania. Pozwalają one na szybsze zapełnianie zbiorników. Jedno tankowanie oferuje nawet dobową pracę manewrową.

4-osiowa lokomotywa wodorowa posiada silniki trakcyjne o mocy 4x180kW. Jeśli chodzi o akumulatory, to są to trakcyjne typu LTO 167,6 kWh i ogniwa o mocy 2x85 kW. Pojazd może być nadzorowany przez maszynistę, jak również poruszać się w trybie autonomicznym. Wówczas system kamer i radarów w trybie rzeczywistym rozpoznaje przeszkody i może uruchomić tryb antykolizyjny.

Reklama

PKN Orlen, w ramach współpracy z PESA Bydgoszcz, planuje zakup pierwszego prototypowego egzemplarza tej nowoczesnej lokomotywy. Tymczasem zapraszamy Was na zwiedzenie tego pojazdu od środka.

Źródło: GeekWeek.pl/PESA/PKN Orlen / Fot. YouTube/24plreporter

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polska | wodór | eko | ekologia | kolej | Orlen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy