Energizer Bike Light Kit - test oświetlenia rowerowego

Odpowiedni zestaw oświetlenia zamontowany na rowerze to podstawa. Nie tylko ze względów wygody, ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Zapalonym, jak i niedzielnym cyklistom polecamy przetestowany przez nas zestaw lamp Energizer Bike Light Kit. Dlaczego warto się nim zainteresować?

Energizer Bike Light Kit
Energizer Bike Light Kit materiały prasowe

Energizer Bike Light Kit wyróżnia się wśród konkurentów tym, że obie wchodzące w skład pakietu lampy, biała i czerwona, świecą dzięki diodom LED. Oznacza to nie tylko jasne światło, ale również trwałość samych diod, których nie trzeba będzie nigdy wymieniać.

Zanim zaczniemy korzystać z lamp trzeba będzie je zamontować. W przypadku przedniej, białej, producent zastosował pasek zaciskowy, dzięki czemu uchwyt można dostosować do każdej kierownicy. Warto zaznaczyć, że samą lampkę można z niego odpiąć, przez co można z niej korzystać jak z kieszonkowej latarki. Proste, a  jakże wygodne.

Podobnie jest z lampą tylną. Różni się jedynie system jej montowania -  światełko czerwone przymocujemy do roweru specjalną gumką. Wbrew moim wcześniejszym obawom rozwiązanie to zdało egzamin. Lampa była stabilna nawet podczas jazdy po wertepach i wzniesieniach.

Jak Energizer Bike Light  Kit sprawdza się w swoim głównym zadaniu, czyli oświetlaniu drogi? Po prostu doskonale. Dzięki zastosowaniu technologii Roadbeam lampa nie tylko świeci z mocą nawet 35 lumenów, ale, co warte jest podkreślenia, nie oślepia kierowców jadących z naprzeciwka. Możliwe jest to dzięki odpowiedniemu ustawieniu samych diod LED.

Każda z lamp wyposażona jest w trzy takie diody i oferuje tyle samo programów świecenia. Za pomocą przycisków umieszczonych na ich obudowach możemy przełączać się między następującymi trybami: wszystkie diody włączone, wszystkie diody migające, dioda główna włączona, boczne diody migające.

Obie lampy świetnie spisały się podczas rowerowej przejażdżki późnym wieczorem. Silne, białe światło z frontowych diod  oświetla naprawdę dobrze szeroki fragment znajdującej się przed nami drogi. Na trasie możemy czuć się bezpieczni. I widoczni. Za tę drugą kwestię odpowiedzialna jest głównie tylnia lampa, którą dobrze widać nawet z odległości kilkudziesięciu metrów.

Energizer Bike Light Kit - lampa przednia
Energizer Bike Light Kit - lampa przedniamateriały prasowe

Miłym zaskoczeniem okazała się także wytrzymałość baterii. Pamiętajmy, że w czasie dłuższego eksploatowania będziemy musieli wymieniać tylko same "akumulatory". Lampa przednia potrafi świecić nieprzerwanie nawet przez 12 godzin. Tylna, według zapewnień producenta, nawet dwa i pół raza dłużej. W czasie testów nie udało mi się wyładować dołączonych do zestawu baterii AA, co może świadczyć o tym, że produkt ten faktycznie jest energooszczędny.

Na koniec sprawdziłem czy zgodnie z informacją umieszczoną na opakowaniu obie lampy są odporne na uszkodzenia oraz zalanie wodą. Jazda w deszczu w żaden sposób nie zakłóciła pracy diod. Kontrolowane upadki z wysokości jednego metra również nie zrobiły na lampach najmniejszego wrażenia. Z powodzeniem zasługują one na miano solidnych.

Zestaw Energizer Bike Light Kit jest godny polecenia wszystkim tym, którzy cenią sobie bezpieczeństwo i wygodę w czasie rowerowych wypadów. Co najważniejsze, za cenę 129,99 zł otrzymujemy naprawdę solidny sprzęt, którego nie powstydziliby się nawet profesjonaliści. Polecamy!

Energizer Bike Light Kit - lampa tylna
Energizer Bike Light Kit - lampa tylnamateriały prasowe
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas