Nintendo Switch debiutuje w Polsce
Nowy gadżet ojców Super Mario, Nintendo Switch, to połączenie konsoli przenośnej i stacjonarnej. Sprzęt jest już oficjalnie dostępy także w Polsce
Switch można w dowolnym momencie podłączyć ją do domowego telewizora, albo zmienić ją w konsolę przenośną z 6,2-calowym ekranem. Bateria wytrzymuje do ponad sześciu godzin, ale czas ten zależeć będzie od sposobu korzystania z konsoli. Przykładowo, w The Legend of Zelda: Breath of the Wild będzie można grać przez około trzy godziny na jednym ładowaniu. Podczas przebywania poza domem konsolę Nintendo Switch można naładować podłączając zasilacz do wejścia USB typu C.
Dwa Joy-Cony, kontrolery sprzedawane wraz z konsolą, mogą być używane niezależnie w każdej dłoni albo razem jako jeden kontroler po włożeniu do uchwytu Joy-Con Grip. Można je także podłączyć do głównej konsoli i używać ich w trybie przenośnym lub dzielić się nimi z przyjaciółmi, aby cieszyć się rozgrywką dla dwóch graczy. Każdy Joy-Con ma pełny zestaw przycisków i może być używany jako cały kontroler.
W każdym znajduje się także akcelerometr i żyroskopowy czujnik ruchu, co pozwala na niezależne od siebie ruchy prawym i lewem Joy-Conem.Na lewym Joy-Conie znajduje się przycisk Capture, który gracze mogą wcisnąć, aby momentalnie wykonać zrzut ekranu swojej rozgrywki i podzielić się nim ze znajomymi w mediach społecznościowym. W prawym Joy-Conie znajduje się czytnik NFC, co pozwala na interakcję z figurkami Amiibo, a także czujnik ruchu IR, który potrafi rozpoznać odległość, kształt oraz ruch przedmiotów znajdujących się w pobliżu w specjalnie zaprojektowanych gier.
Przykładowo, potrafi on powiedzieć, jak daleko znajduje się ręka gracza, a także, czy gracz pokazuje nią papier, kamień czy nożyce. Oba Joy-Cony posiadają zaawansowane wibracje HD, które pozwalają na odczucie delikatnych, prawdziwszych niż kiedykolwiek wibracji w kompatybilnych grach. Efekt jest tak szczegółowy, że gracz może, przykładowo, poczuć wibracje pojedynczych kostek lodu, potrząsając Joy-Conem.
Cena: Około 1449 zł
Konsola Nintendo Switch
Wymiary
102 mm x 239 mm x 13,9 mm (z podłączonymi kontrolerami Joy-Con)
Uwaga: 28,4 mm w najgrubszym miejscu, od czubków gałek analogowych do wypustek na przyciskach ZL/ZR.
Waga
Około 297 g
(Z podłączonymi kontrolerami Joy-Con: 398 g)
Ekran
Pojemnościowy ekran dotykowy / LCD 6.2 cale / rozdzielczość 1280×720
CPU/GPU
Zmodyfikowany procesor NVIDIA Tegra
Pamięć systemowa
32 GB
Uwaga: część pamięci jest zarezerwowana dla systemu operacyjnego.
Łączność
Wi-Fi (IEEE 802.11 a/b/g/n/ac) / Bluetooth 4.1 (tylko w trybie TV). Przewodowe połączenie sieciowe możliwe przy użyciu adaptera sprzedawanego osobno.
Sygnał wideo
Maksymalna rozdzielczość: 1920×1080, 60 fps
Uwaga: dotyczy sygnału w trybie TV poprzez kabel HDMI. W trybie stołowym i przenośnym maksymalna rozdzielczość wynosi 1280×720, co odpowiada rozdzielczości ekranu LCD.
Sygnał audio
Obsługuje liniowe PCM 5.1ch
Uwaga: dotyczy sygnału w trybie TV poprzez kabel HDMI.
Głośniki
Stereo
Złącze USB
Złącze USB Type-C
Przeznaczone do ładowania baterii i podłączenia konsoli do stacji Nintendo Switch Dock.
Złącze słuchawkowe
Stereo
Nośnik danych
Wyłącznie kartridże do Nintendo Switch.
Wejście na karty microSD
Kompatybilne z kartami pamięci microSD, microSDHC oraz microSDXC.
Uwaga: do obsługi kart microSDXC wymagana jest aktualizacja oprogramowania poprzez połączenie internetowe.
Czujniki
Akcelerometr / żyroskop / czujnik światła
Środowisko pracy
Temperatura: 5 - 35°C / Wilgotność: 20 - 80%
Wbudowana bateria
Bateria litowo-jonowa o pojemności 4310mAh
Uwaga: wbudowanej baterii nie można wyjąć. W razie konieczności wymiany, będzie ona możliwa odpłatnie za pośrednictwem serwisu obsługi klienta Nintendo.
Czas działania baterii
Maksymalny czas działania baterii na jednym ładowaniu wynosi ponad sześć godzin, jednak może ulec skróceniu zależnie od uruchomionej aplikacji i warunków użytkowania. Przykładowo gra The Legend of Zelda: Breath of the Wild działa około trzy godziny na jednym ładowaniu.
Czas ładowania baterii
Około 3 godziny
Uwaga: dotyczy czasu ładowania, gdy konsola jest w stanie uśpienia.