Volerian. Ultracichy samolot przyszłości

Firma lotnicza Volerian powstała, aby stworzyć najcichsze i najbezpieczniejsze samoloty. W Farnborough zaprezentowała swój nowatorski projekt ultracichego samolotu.

Wizualizacja Voleriana - samolotu z nowym systemem napędu
Wizualizacja Voleriana - samolotu z nowym systemem napęduEast News

Volerian powstała głównie w celu stworzenia najcichszych i najbezpieczniejszych samolotów dla lotnictwa cywilnego. Głównie poprzez zastosowanie nowatorskiego układu napędowego, który ma być znacznie cichszy, bardziej ekonomiczny, niezawodny i bezpieczniejszy niż dotychczas używane silniki tłokowe, czy turbowentylatorowe.

Podstawą układu napędowego Voleriana jest oscylujące skrzydło, osadzone na wielokomorowym kanale. Klasyczne, sztywne, skrzydło znajduje się poniżej, aby zwiększyć efektywność i ustabilizować system.

Łopotanie skrzydła tworzy strumień wirów, które wytwarzają ciąg, zwany przez techników Voleriana, kanałem wirowym. Nowy system napędowy jest znacznie cichszy i niezawodny, niż znane dotychczas ze względu na większy rozkład energii, wzdłuż całego oscylującego skrzydła. Jest też znacznie bezpieczniejszy, zwłaszcza na ziemi, ze względu na brak dostępu do ruchomych elementów "silnika".

Obecnie trwają prace, które pozwolą nowemu napędowi spełniać również rolę systemu ratunkowego, znanego z samolotów ultralekkich. Konstruktorzy firmy planują, że skrzydło będzie działało podobnie, jak spadochron.

Dzięki nowemu systemowi napędu okazało się, że zarówno rozbieg, jak i dobieg samolotu ma być niezwykle krótki, co pozwoli korzystać z bardzo krótkich pasów startowych. Konstruktorzy zapewniają, że nowy statek powietrzny pozwoli znacznie obniżyć koszty ponoszone przez operatorów lotniczych.

Volerian - samolot z rewolucyjnym napędem

Podstawą układu napędowego Voleriana jest oscylujące skrzydło, osadzone na wielokomorowym kanale. Klasyczne, sztywne, skrzydło znajduje się poniżej, aby zwiększyć efektywność i ustabilizować system. Łopotanie skrzydła tworzy strumień wirów, które wytwarzają ciąg, zwany przez techników Voleriana, kanałem wirowym.

W ten sposób unikatowe skrzydło napędza ValerianaEast News
Wizualizacje samolotu z nowym napędemEast News
Wizualizacje samolotu z nowym napędemEast News
Wizualizacje samolotu z nowym napędemEast News
Wizualizacje samolotu z nowym napędemEast News
Wizualizacje samolotu z nowym napędemEast News
Wizualizacje samolotu z nowym napędemEast News
Wizualizacje samolotu z nowym napędemEast News

***Zobacz materiały o podobnej tematyce***

Andrzej Bargiel po raz drugi spróbuje dokonać niemożliwegoŁukasz PiątekINTERIA.TV
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas