Siemens Mobility dostarczy inteligentne rozwiązania dla tunelu w Sztokholmie

Siemens Mobility dostarczy inteligentne systemy sterowania ruchem dla obwodnicy sztokholmskiej na trasie E4. Wartość kontraktu to 75 milionów euro. Inwestycja będzie realizowana wspólnie z firmą Eltel Networks Infranet AB, wiodącym dostawcą usług technicznych dla sieciowych infrastruktur krytycznych w północnej Europie. Pierwsze prace rozpoczną się za 3 lata.

Nowy system ITS dla Sztokholmu
Nowy system ITS dla Sztokholmumateriały prasowe

Nowa obwodnica będzie łączyła południowe dzielnice i przedmieścia miasta z północną częścią aglomeracji. Obwodnica ma długość 21 kilometrów, w tym 18 kilometrów przebiega w tunelach w pobliżu jednej z najruchliwszej stolicy europejskiej. Obwodnica ma za zadanie odciążyć główną arterię miejską oraz trasy przelotowe, znacznie zmniejszając opóźnienia w ruchu dla mieszkańców oraz odwiedzających. Budowa tunelów rozpoczęła się w 4 lata temu i planuje się, że zostanie zakończona w 2026 r. Instalacje i testy technologii dostarczanych przez Siemensa rozpoczną się w 2021 r.

- Po ukończeniu tunel południowy będzie jednym z najdłuższych na świecie. Dzięki swojej budowie zminimalizuje szkodliwy wpływ ruchu ulicznego na środowisko naturalne oraz lokalne społeczności. Inwestycja będzie wyposażona w inteligentne systemy Siemens Mobility, a jej znaczne dla mieszkańców stolicy Sztokholmu będzie rosło z czasem - powiedział Michael Peter, prezes Siemens Mobility.

Kontrakt obejmuje instalację infrastruktury niezbędnej do sterowania ruchem na obwodnicy, w tym m.in. monitoringu, a także innych systemów bezpieczeństwa na całej długości tunelu. Dodatkowo, Siemens Mobility zapewni specjalną platformę komunikacyjną, nadzór wideo, sieć radiową i telefoniczną oraz systemy wykrywania pożaru i wypadków. Firma Eltel Networks Infranet AB będzie współpracowała w fazie tworzenia projektu i zajmie się wykonywaniem prac instalacyjnych na miejscu. Obie firmy zapewnią także obsługę techniczną całego systemu.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas