Autobus na wodór od polskiego Ursusa

Ursus właśnie zaprezentował produkcyjną wersję swojego nowoczesnego autobusu o nazwie City Smile Fuel Cell Electric Bus zasilanego ogniwami wodorowymi. Chociaż lubelska firma od dekad kojarzona jest przede wszystkim z produkcją maszyn rolniczych...

Ursus właśnie zaprezentował produkcyjną wersję swojego nowoczesnego autobusu o nazwie City Smile Fuel Cell Electric Bus zasilanego ogniwami wodorowymi. Chociaż lubelska firma od dekad kojarzona jest przede wszystkim z produkcją maszyn rolniczych...

Ursus właśnie zaprezentował produkcyjną wersję swojego nowoczesnego autobusu o nazwie City Smile Fuel Cell Electric Bus zasilanego ogniwami wodorowymi. Chociaż lubelska firma od dekad kojarzona jest przede wszystkim z produkcją maszyn rolniczych i traktorów, to od kilku lat świetnie radzi sobie także z produkcją autobusów.

Jako że zarówno nasz kraj, jak i cały świat coraz bardziej otwiera się na nowe technologie zasilania pojazdów, Ursus postanowił przygotować pojazd przeznaczony do użytku w komunikacji zbiorowej zasilany silnikiem elektrycznym czerpiącym energię ze spalania wodoru.

Reklama

Firma chce znaleźć się w czołówce produkujących nowoczesne i przyjazne środowisku pojazdy. Ursus zapowiedział, że maksymalny zasięg wodorowego autobusu, który zamiast spalin będzie emitował tylko parę wodną, będzie wynosił 450 kilometrów. Pojazd będzie spalał ok. 7 kilogramów wodoru na 100 kilometrów.

Wnętrze autobusu City Smile Fuel Cell Electric Bus. Fot. Ursus.

Autobus będzie mógł przewozić 75 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Jego projektanci zadbali, aby siedzeń mógł być przebudowywany w zależności od zapotrzebowania.

Wodór składowany jest w ośmiu butlach o łącznej pojemności 35 kilogramów. Cały system zamontowany jest na dachu pojazdu, co możecie zobaczyć na zdjęciu.

Zbiorniki na wodór zamontowane na dachu autobusu. Fot. Mercedes.

City Smile Fuel Cell Electric Bus będzie produkowany w Lublinie, gdzie firma mamy do tego przygotowaną odpowiednią infrastrukturę. W Lublinie może powstać ok. 100 autobusów rocznie. W perspektywie trzech-czterech lat roczna produkcja ma dojść do kilkuset sztuk.

Na w pełni ekologiczny autobus od polskiej firmy zainteresowanych jest wiele firm przewozowych z miast na całym świecie. Technologia napędu ogniwami wodorowymi to niewątpliwie przyszłość całej motoryzacji.

Źródło: / Fot. Ursus/Wikipedia

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy