B-52 Stratofortress będzie służyła do roku 2044!
B-52 to samolot, który stał się jednym z symboli Zimnej Wojny. Przez wiele lat maszyna ta była jednym z filarów systemu obrony nie tylko Stanów Zjednoczonych, ale także całego NATO. Pierwsza maszyna została oblata w roku 1952, co teoretycznie stawia ja w szeregu samolotów zabytkowych, Nic bardziej mylnego.
B-52 to samolot, który stał się jednym z symboli Zimnej Wojny. Przez wiele lat maszyna ta była jednym z filarów systemu obrony nie tylko Stanów Zjednoczonych, ale także całego NATO. Pierwsza maszyna została oblata w roku 1952, co teoretycznie stawia ja w szeregu samolotów zabytkowych, Nic bardziej mylnego.
Konstrukcja i możliwości bombowca strategicznego okazały się na tyle podatne na modyfikacje, że jeden z najbardziej znanych statków powietrznych świata służy w siłach powietrznych USA do dzisiaj. Mimo wieku samoloty te wciąż mają ogromy potencjał o czym świadczy decyzja podjęta przez najwyższe dowództwo USAF, która zakłada przedłużenia służby 76 egzemplarzy aż do roku...2044.
Na ten cel Senat wygospodarował już 88 mln dolarów, które zostaną przeznaczone między innymi na wyposażenie maszyn w nową awionikę i szereg innych najnowocześniejszych systemów, które znacznie podniosą możliwości bojowe Strato fortecy. Pozwolą one na przenoszenie najnowocześniejszych typów broni w tym inteligentnych technologii, a dzięki łączności satelitarnej, nowym radarom i systemom kierowania B-52 stanie się samolotem dużo bardziej uniwersalnym niż obecnie.
Mimo tego wojskowy Boeing wciąż będzie mógł sprawdzić się w roli, do której został zaprojektowany czyli przenoszenia bomb i pocisków nuklearnych. W chwili zakończenia służby w roku 2044, konstrukcja B-52H będzie liczyła sobie 84 lata. By zrozumieć co oznacza to w przypadku lotnictwa należy wyobrazić sobie, że dzisiejsze lotnictwo wojskowe opierałoby się na leciwych dwupłatowcach z okresu dwudziestolecia międzywojennego, albo nawet pamiętających I wojnę światową.