Blokując reklamy pomagasz agencjom reklamowym

Gdy blokujemy upierdliwe reklamy pojawiające się na serwisach internetowych, wydaje nam się, że utrudniamy życie agencjom reklamowym, jednak nic bardziej mylnego. Firma Evidon poinformowała, że dzięki aplikacji Ghostery, gromadzi i sprzedaje dane działalności użytkowników na witrynach.

Gdy blokujemy upierdliwe reklamy pojawiające się na serwisach internetowych, wydaje nam się, że utrudniamy życie agencjom reklamowym, jednak nic bardziej mylnego. Firma Evidon poinformowała, że dzięki aplikacji Ghostery, która jest jednym z najpopularniejszych narządzi do blokowania reklam, gromadzi i sprzedaje dane działalności użytkowników na witrynach.

Co ciekawe, spośród 19 milionów użytkowników, aż 8 milionów miało włączoną opcję wysyłki danych z Ghostery do Evidonu. Firma sprzedaje agencjom reklamowym informacje o tym, jaki kod i jakiej firmy jest obecny na witrynie, jak wpływa on na szybkość ładowania serwisu oraz jaka reklama jest blokowana. Ponadto firmy mogą sprawdzić, jak bardzo powszechny na witrynach jest ich kod reklamowy.

Scott Meyer, szef Evidonu, nie widzi sprzeczności pomiędzy blokowaniem reklam, a sprzedażą danych od użytkowników Ghostery, którzy je blokują. Mayer, twierdzi również, że dopiero posługując się danymi użytkowników, można sprawdzić, czy agencje rzeczywiście wywiązują się z prowadzonych przez siebie kampanii.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas