BMW Serii 1 - oficjalne zdjęcia

Seria 1 BMW była dość udaną próbą zdobycia klientów przez Bawarczyków w segmencie D. Produkowana od 2004 roku pierwsza generacja tego modelu w tym roku doczeka się swego następcy. Dzięki opublikowaniu zdjęć i informacji na jego temat możemy dowiedzieć się więcej o nowej, kompaktowej beemce.

Seria 1 BMW była dość udaną próbą zdobycia klientów przez Bawarczyków w segmencie D. Produkowana od 2004 roku pierwsza generacja tego modelu w tym roku doczeka się swego następcy. Dzięki opublikowaniu zdjęć i informacji na jego temat możemy dowiedzieć się więcej o nowej, kompaktowej beemce.

Seria 1 BMW była dość udaną próbą zdobycia klientów przez Bawarczyków w segmencie D. Produkowana od 2004 roku pierwsza generacja tego modelu w tym roku doczeka się swego następcy. Dzięki opublikowaniu zdjęć i informacji na jego temat możemy dowiedzieć się więcej o nowej, kompaktowej "beemce".

Nowe auto nawet w opinii projektantów i przedstawicieli koncernu, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz nie jest rewolucją, a raczej ewolucją. Już na podstawie pierwszych zdjęć szpiegowskich mogliśmy zauważyć, że zmiany nadwozia będą raczej symboliczne. Mimo tego najmniejsze BMW prezentuje się świeżo i bardziej sportowo niż dosyć już opatrzony poprzednik.

Reklama

Auto początkowo dostępne będzie w dwóch wersjach nadwozia- podstawowej, pięciodrzwiowej i mniej praktycznej, ale za to atrakcyjniejszej trzydrzwiowej. Dzięki wykorzystaniu platformy pochodzącej z najnowszej Serii 3, hatchback nieznacznie urósł względem poprzedniej generacji. Zyskają na tym głównie pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie, którzy do dyspozycji dostali więcej miejsca na nogi, a także bagażnik, który powiększono o 30 litrów do 360 l. Wnętrze jak w każdym BMW prezentuje się dość skromnie, a przy tym elegancko.

Największe zmiany jakie spotkamy w nowej generacji Serii 1 zaszły pod maską. Konstruktorzy zdecydowali, że bardzo dobrym wyborem do napędzania samochodu tej wielkości będzie benzynowa jednostka turbodoładowana, TwinPower rozwijająca moc 170 KM. Wyposażona w niego będzie wersja oznaczona kodem 118i. Mniejsza, 116i będzie posiadała motor dysponujący mniejszą, ale w zupełności wystarczającą mocą 136 KM. Nie zapomniano także o miłośnikach oleju napędowego, dla których przygotowano 4 wersje z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0 l, różniących się od siebie liczbą koni mechanicznych. Podstawowy silnik 116d oferuje 116 KM, ciekawsze doznania przyniesie jednostka 118d rozwijająca 143 KM, a da tych, którzy uznają, że to za mało przygotowano opcję 120d, która pochwalić się może aż 184 KM.

Jednak prawdziwe emocje dostarczy dopiero model wyposażony w czterocylindrowy silnik 2.0 l, który będzie dawał sporo radości z jazdy za sprawą 240 KM. Motor ten ma zastąpić jednostkę 3.0 R6 stosowaną w odchodzącej już generacji. Na chwilę obecną BMW nie podało informacji na temat tego czy są szansę, aby w przyszłości pojawiły się odmiany napędzane silnikami sześciocylindrowymi.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama