Chiny pokazały swój pasażerski odrzutowiec - COMAC C919

W poniedziałek z duża pompą zjechał z linii produkcyjnej w Szanghaju COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) C919. A był to dla Chińczyków duży powód do dumy - to pierwszy w historii pasażerski odrzutowiec stworzony w Chinach, który ma nadgryźć nieco pozycję Boeinga czy Airbusa.

W poniedziałek z duża pompą zjechał z linii produkcyjnej w Szanghaju COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) C919. A był to dla Chińczyków duży powód do dumy - to pierwszy w historii pasażerski odrzutowiec stworzony w Chinach, który ma nadgryźć nieco pozycję Boeinga czy Airbusa.

W poniedziałek z duża pompą zjechał z linii produkcyjnej w Szanghaju COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) C919. A był to dla Chińczyków duży powód do dumy - to pierwszy w historii pasażerski odrzutowiec stworzony w Chinach, który ma nadgryźć nieco pozycję Boeinga czy Airbusa.

Dwusilnikowa maszyna zabierać ma na pokład 168 pasażerów, a ma ona konkurować bezpośrednio z popularnym Airbusem A320 oraz Boeingiem 737. Później powstać mają także większe samolot C929 oraz C939, które mają pomieścić 300 i 400 pasażerów.

Reklama

Samolot montowany jest w Chinach w dużej mierze z części produkowanych w kraju, ale najważniejsze elementy, czyli silniki LEAP są produkowane przez koncern CFM International (joint venture pomiędzy amerykańskim General Electric i francuskim Safranem). Rozpiętość skrzydeł maszyny wynosi 33.6 metra (35.4 z wingletami), jej maksymalny pułap to 12 tysięcy metrów, a zasięg - 4 tysiące kilometrów (choć powstać ma także wersja pozwalająca na latanie 5555 kilometrów).

Jeszcze przed premierą kilkadziesiąt maszyn zamówiło parę linii lotniczych - oczywiście krajowych, chińskich, ale zainteresowanie nimi wyrażają także firmy z Indii czy Nepalu.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama