Co Was zmotywuje do biegania? Może zombie?

Wszyscy, którzy próbowali zabrać się za bieganie wiedzą z pewnością doskonale jak ciężko czasem znaleźć motywację. Z pomocą przychodzi teraz aplikacja ZOMBIES, RUN! na Androida oraz urządzenia z iOS-em, w której musimy biegać (naprawdę, w realnym świecie), aby przeżyć zombie-apokalipsę. Po prostu genialne - grywalizacja w najlepszym wydaniu.

Wszyscy, którzy próbowali zabrać się za bieganie wiedzą z pewnością doskonale jak ciężko czasem znaleźć motywację. Z pomocą przychodzi teraz aplikacja ZOMBIES, RUN! na Androida oraz urządzenia z iOS-em, w której musimy biegać (naprawdę, w realnym świecie), aby przeżyć zombie-apokalipsę. Po prostu genialne - grywalizacja w najlepszym wydaniu.

Wszyscy, którzy próbowali zabrać się za bieganie wiedzą z pewnością doskonale jak ciężko czasem znaleźć motywację. Z pomocą przychodzi teraz aplikacja ZOMBIES, RUN! na Androida oraz urządzenia z iOS-em, w której musimy biegać (naprawdę, w realnym świecie), aby przeżyć zombie-apokalipsę. Po prostu genialne - "grywalizacja" w najlepszym wydaniu.

Grywalizacja (ang. gamification) to pojęcie dość nowe - pojawiło się ono w 2010 roku. Oznacza ono po prostu wprowadzenie elementów gier/rywalizacji do prawdziwego świata, aby skłonić ludzi ku uzyskiwaniu lepszych wyników. Pierwszymi próbami wprowadzania grywalizacji w życie było dodanie w komputerach pokładowych nowych samochodów tabeli wyników ekologicznej jazdy - pozwalających zmierzyć się z innymi kierowcami pod względem tego, kto uzyska na danej trasie najmniejsze spalanie.

Reklama

I faktycznie to działa. Kierowcy, przed którymi postawi się w taki sposób zadanie potrafią jeździć dużo bardziej ekonomicznie (a co za tym idzie - ekologicznie) niż do tej pory.

Twórcy gry ZOMBIE, RUN! postanowili wykorzystać ten efekt aby zmobilizować nas do biegania, a potem skłonić do większego wysiłku. Gra ta jest osadzona w świecie, który zmaga się z zombie-apokalipsą. Naszym zadaniem jest zbierać zasoby, innych ludzi którym udało się przeżyć i samemu przy tym nie zginąć. Całość została odziana w szaty audiobooka - tak abyśmy mogli grać nie wpatrując się cały czas w ekran naszego smartfonu, lecz tylko mając słuchawki na uszach.

Twórcy gry przez projekt Kickstarter! zebrali już ponad 30 tysięcy dolarów (zakładali oni próg 12k $). Dodatkowe pieniądze mają zostać przeznaczone na stworzenie misji treningowych do maratonów, dodanie trybu multiplayer i inne smakowite kąski.

Wersja pod Androida ma powstać najpóźniej do maja 2012. Naprawdę nie możemy się doczekać.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy