Duża skuteczność ujednolicenia paczek papierosów

Palenia tytoniu nadal nie udało się nam pokonać, ale Australijczykom udało się kolejny sposób na zwiększenie skuteczności walki z tym niezdrowym nałogiem. Otóż okazuje się, że doskonałe efekty daje ujednolicenie opakowań papierosów.

Palenia tytoniu nadal nie udało się nam pokonać, ale Australijczykom udało się kolejny sposób na zwiększenie skuteczności walki z tym niezdrowym nałogiem. Otóż okazuje się, że doskonałe efekty daje ujednolicenie opakowań papierosów.

Palenia tytoniu nadal nie udało się nam pokonać, ale Australijczykom udało się kolejny sposób na zwiększenie skuteczności walki z tym niezdrowym nałogiem. Otóż okazuje się, że doskonałe efekty daje ujednolicenie opakowań papierosów.

W Australii możliwe było przeprowadzenie badania na ten mat, bo od 2012 roku zakazano tam jakichkolwiek oznaczeń marki, odmiennych kolorów, czy tekstów promocyjnych - wszystkie paczki zawierają tylko ostrzeżenie i napisaną jednolitą, nudną czcionką nazwę. Oczywiście przemysł tytoniowy protestował przeciw temu, a potem prowadził agresywne kampanie - jedna skupiała się na tym, że jednolite opakowania będą oznaczały zwiększenie zysków mafii i przemytników papierosów, inna z kolei podkreślała nadopiekuńczość rządu ("nanny state").

Reklama

Okazuje się, że był ku temu dobry powód - jak wskazują bowiem najnowsze badania naukowców z Australijskiego Narodowego Uniwersytetu w Canberze, to właśnie identyfikacja z marką może odpowiadać za dużą ilość ludzi rzucających palenie.

Badacze ci wzięli pod lupę 178 osób, którym przyglądali się przed wprowadzeniem jednolitych opakowań i po ich wprowadzeniu - okazało się, że osoby te po zmianie czuły dużo mniejszą więź z konkretną marką papierosów, do tego marki te - odmiennie niż u większości palaczy z innych krajów, gdzie są klasyczne opakowania - nie wzbudzały pozytywnych odczuć.

A zatem wygląda na to, że jeśli zamierzamy kiedykolwiek pokonać plagę palenia papierosów, to również powinniśmy rozważyć wprowadzenie podobnych rozwiązań - trzeba się jednak liczyć z silnym oporem tytoniowego lobby. Producenci papierosów doskonale zdają sobie sprawę z tego, ile mogą stracić.

Źródło: , Zdj.: CC0

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy