Electronic Arts – lista zniszczonych firm coraz dłuższa

Wczoraj wieczorem gruchnęła sensacyjna informacja. Najpierw niepotwierdzona, a następnie uprawomocniona przez przedstawiciela EA . Powiedział on, że koncern zamyka Maxis Emeryville , czyli główne studio, odpowiedzialne za takie produkcje jak SimCity i Spore oraz kilka innych gier.

Wczoraj wieczorem gruchnęła sensacyjna informacja. Najpierw niepotwierdzona, a następnie uprawomocniona przez przedstawiciela EA . Powiedział on, że koncern zamyka Maxis Emeryville , czyli główne studio, odpowiedzialne za takie produkcje jak SimCity i Spore oraz kilka innych gier.

Wczoraj wieczorem gruchnęła sensacyjna informacja. Najpierw niepotwierdzona, a następnie uprawomocniona przez przedstawiciela EA. Powiedział on, że koncern zamyka Maxis Emeryville, czyli główne studio, odpowiedzialne za takie produkcje jak SimCity i Spore oraz kilka innych gier. Co prawda marka ma pozostać w użytku, jednak studio znane dla wielu jako Maxis przestało istnieć i z pewnością zakończyła się kolejna epoka w branży. Electronic Arts wzbogaciło w ten sposób swoje portfolio, przejętych a następnie wyeksploatowanych i zamkniętych firm.

Reklama

EA wybrała chyba najgorszy moment, aby ogłosić tę nowinę. Stało się to w trakcie Game Developers Conference. Najpierw pojawił się anons na Twitterze, którego autorem jest były projektant z Maxisa - Guillaume Pierre. Dopiero później sprawę potwierdziła EA.

 

Maxis powstał w 1987 roku. Studio znane jest za sprawą marki Sim, która rozpoczęła się od SimCity, którego pomysłodawcą jest Will Wright. Później do bardzo rozpoznawalnych produkcji Maxis dołączył symulator The Sims.

Electronic Arts cieszy się reputacją firmy przejmującej utalentowane zespoły, które zostają wydrenowane z pomysłów i następnie zniszczone. Jest wiele przykładów, a lista zawiera nazwy, które muszą znać wszyscy gracze. Wiele z nich to prawdziwe legendy.

Ostatnimi wielkimi nabytkami EA są DICE i BioWare. Miejmy nadzieję, że nie dojdzie do ich upadku, ale wiadomo, że sytuacja w tych studiach nie jest najciekawsza, skoro opuszczają je najważniejsze osoby, mające dość polityki EA.

Oto ponury dorobek Electronic Arts. Lista przejętych i zlikwidowanych firm produkujących gry:

Maxis (SimCity) - Kupione przez EA w 1997, zamknięte w 2015

Mythic (Dark Age of Camelot) - Kupione przez EA w 2006, zamknięte w 2014

Bullfrog (Syndicate, Dungeon Keeper) - Kupione przez EA w 1995, zamknięte w 2001

Origin (Ultima, Wing Commander) - Kupione przez EA w 1992, zamknięte w 2004

Westwood (Command & Conquer) - Kupione przez EA w 1998, zamknięte w 2003

DreamWorks Interactive/Danger Close/EA Los Angeles (Medal of Honor) - Kupione przez EA w 2000, zamknięte w 2013

Phenomic (SpellForce, BattleForge) -  Kupione przez EA w 2006, zamknięte w 2013

Black Box Games (Need for Speed, Skate) - Kupione przez EA w 2002, zamknięte w 2013

Pandemic (The Saboteur) -  Kupione przez EA w 2008, zamknięte w 2009

PlayFish (The Sims Social) -  Kupione przez EA w 2009, zamknięte w 2013

NuFX (NBA Street) - Kupione przez EA w 2004, zamknięte w 2007

 

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy