Elektryczny Porsche Boxter AWD i RWD

Porsche podobnie jak większość producentów intensywnie pracuje nad stworzeniem samochodów napędzanych wyłącznie energią elektryczną. W ubiegłym tygodniu zostały zaprezentowane trzy Boxtery, które wyposażone były w silniki elektryczne.

Porsche podobnie jak większość producentów intensywnie pracuje nad stworzeniem samochodów napędzanych wyłącznie energią elektryczną. W ubiegłym tygodniu zostały zaprezentowane trzy Boxtery, które wyposażone były w silniki elektryczne.

Porsche podobnie jak większość producentów intensywnie pracuje nad stworzeniem samochodów napędzanych wyłącznie energią elektryczną. W ubiegłym tygodniu zostały zaprezentowane trzy Boxtery, które wyposażone były w silniki elektryczne.

Porsche stoi przed bardzo trudnym zadaniem skonstruowania samochodu, który przy wykorzystaniu czystej energii zachowa większość cech charakterystycznych dla Porsche. W tym celu Niemcy zbudowali aż trzy prototypy, dwa z napędem na koła tylne i jeden z momentem przenoszonym na wszystkie koła. Ma to pozwolić na wybranie optymalnego rozwiązania, które nie pozwoli zapomnieć kierowcom, że podróżują Porsche.

Reklama

Wersja z napędem na wszystkie koła daje znacznie większe pole manewru. Potrafi rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 5,5 s. i osiągnąć prędkość maksymalną, ograniczoną elektronicznie do 200 km/h. Słabsze osiągi zapewnia odmiana RWD, której sprint do setki zajmuje aż 9,8 s.

Układ napędowy wersji 4x4 składa się z dwóch silników elektrycznych, z których każdy odpowiada za zasilanie jednej osi. Łącznie generują one 180 KW czyli 241 KM, ale równie ważny jest w tym przypadku bardzo wysoki moment obrotowy wynoszący 540 NM. Silnik przedniej osi został zainstalowany pod przednią maską, natomiast jednostka dla osi tylnej wypełniła wolną przestrzeń po usuniętym zbiorniku paliwa.

Dość dużym problemem jest wysoka masa pojazdu wynosząca aż 1600 kg. Na pełnych akumulatorach, których ładowanie zajmuje 9 godzin samochód jest w stanie pokonać dystans ok. 107 km.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy