Elon Musk pracuje nad swoją koleją Hyperloop
Coraz częściej informujemy Was o kolei przyszłości Hyperloop, ponieważ w tym temacie dzieje się bardzo wiele, i to nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również w wielu krajach Europy, w tym Polsce. Firmy Hyperloop One i Hyperloop Transportation Technologies są w tej chwili...
Coraz częściej informujemy Was o postępach w pracach nad koleją przyszłości Hyperloop, ponieważ w tym temacie dzieje się bardzo wiele, i to nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również w wielu krajach Europy, w tym Polsce ().
Firmy Hyperloop One i Hyperloop Transportation Technologies są w tej chwili pionierami rozwoju tej technologii. Przypomnijmy, że pierwsza z nich właśnie z powodzeniem przeprowadziła kolejny test pełnowymiarowej kapsuły, którą inżynierowie rozpędzili w tubie o obniżonym ciśnieniu do ponad 300 km/h (). Natomiast druga zaprezentowała jakiś czas temu swoją wizję kapsuły pasażerskiej. Ma ona być gotowa jesienią bieżącego roku ().
Tymczasem Elon Musk, pomysłodawca całego projektu, do tej pory nie uczestniczył osobiście w rozwoju Hyperloop, pomimo fakt, że jego SpaceX było, jest i będzie organizatorem konkursów oraz wyścigów najlepszych kapsuł, do których zakwalifikowali się również nasi studenci z Hyper Poland ().
Teraz Musk najwidoczniej zmienił zdanie, gdyż Bloomberg informuje, że CEO Tesli oraz Boring Company pracuje ze swoim zespołem nad budową linii kolei przyszłości łączącej Nowy Jork z Waszyngtonem ().
Niedawno informowaliśmy Was, że Elon napisał na Twitterze o otrzymaniu "werbalnego pozwolenia" od rządu USA na realizację takiego przedsięwzięcia na wschodnim wybrzeżu kraju, a teraz dowiadujemy się, że z strony internetowej dotyczącej trzeciego etapu konkursu dla studentów zniknęło zdanie "sami nie pracujemy nad komercyjną wersją Hyperloop".
Oznacza to, że Elon jest zadowolony z postępu prac nad koleją przyszłości, ale woli swój plan urzeczywistnić po swojemu. Nie będzie to łatwe zadanie, ale wszystkie rewolucje w historii świata rodziły się w bólach. Trzymamy kciuki.
Źródło: / Fot. SpaceX/Hyperloop One