Fiat pracuje nad technologią MultiAir

Fiat intensywnie pracuje nad dalszym udoskonaleniem technologii MultiAir, której jest twórcą. Jako pierwszy samochód z grupy Fiata, w ten system został wyposażony najnowszy model Alfa Romeo MiTo. Polega ona na elektrohydraulicznej regulacji pracy zaworów ssących, dzięki czemu spalanie paliwa w cylindrach przebiega korzystniej niż w zwykłych układach mechanicznych.

Fiat intensywnie pracuje nad dalszym udoskonaleniem technologii MultiAir, której jest twórcą. Jako pierwszy samochód z grupy Fiata, w ten system został wyposażony najnowszy model Alfa Romeo MiTo. Polega ona na elektrohydraulicznej regulacji pracy zaworów ssących, dzięki czemu spalanie paliwa w cylindrach przebiega korzystniej niż w zwykłych układach mechanicznych.

Fiat intensywnie pracuje nad dalszym udoskonaleniem technologii MultiAir, której jest twórcą. Jako pierwszy samochód z grupy Fiata, w ten system został wyposażony najnowszy model Alfa Romeo MiTo. Polega ona na elektrohydraulicznej regulacji pracy zaworów ssących, dzięki czemu spalanie paliwa w cylindrach przebiega korzystniej niż w zwykłych układach mechanicznych.

Oprócz przyrostu mocy (10%) i momentu obrotowego (15%), charakterystyczną cechą jest niższe spalanie i emisja CO2 (o 10%). Fiat jest powszechnie znany ze swoich pionierskich osiągnięć w rozwoju technologii napędowych. Firma jest traktowana jako współtwórca technologii Common Rail, używanej w silnikach Diesla w większości samochodów na świecie. Oczywiście Honda jako pierwsza zastosowała zmienne fazy rozrządu, jednak Fiat dzięki systemowi MultiAir chce wnieść go na jeszcze wyższy poziom.

Reklama

Geekweek

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama