Fiat pracuje nad technologią MultiAir

Fiat intensywnie pracuje nad dalszym udoskonaleniem technologii MultiAir, której jest twórcą. Jako pierwszy samochód z grupy Fiata, w ten system został wyposażony najnowszy model Alfa Romeo MiTo. Polega ona na elektrohydraulicznej regulacji pracy zaworów ssących, dzięki czemu spalanie paliwa w cylindrach przebiega korzystniej niż w zwykłych układach mechanicznych.

Fiat intensywnie pracuje nad dalszym udoskonaleniem technologii MultiAir, której jest twórcą. Jako pierwszy samochód z grupy Fiata, w ten system został wyposażony najnowszy model Alfa Romeo MiTo. Polega ona na elektrohydraulicznej regulacji pracy zaworów ssących, dzięki czemu spalanie paliwa w cylindrach przebiega korzystniej niż w zwykłych układach mechanicznych.

Fiat intensywnie pracuje nad dalszym udoskonaleniem technologii MultiAir, której jest twórcą. Jako pierwszy samochód z grupy Fiata, w ten system został wyposażony najnowszy model Alfa Romeo MiTo. Polega ona na elektrohydraulicznej regulacji pracy zaworów ssących, dzięki czemu spalanie paliwa w cylindrach przebiega korzystniej niż w zwykłych układach mechanicznych.

Oprócz przyrostu mocy (10%) i momentu obrotowego (15%), charakterystyczną cechą jest niższe spalanie i emisja CO2 (o 10%). Fiat jest powszechnie znany ze swoich pionierskich osiągnięć w rozwoju technologii napędowych. Firma jest traktowana jako współtwórca technologii Common Rail, używanej w silnikach Diesla w większości samochodów na świecie. Oczywiście Honda jako pierwsza zastosowała zmienne fazy rozrządu, jednak Fiat dzięki systemowi MultiAir chce wnieść go na jeszcze wyższy poziom.

Reklama
Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy