Honda odkryła nowe metody spawania
Wykorzystanie stali i aluminium wspólnie w konstrukcji samochodu było do tej pory bardzo utrudnione ze względu na problemy z trwałym i wytrzymałym połączeniem ze sobą tych dwóch metali. Teraz ma się to zmienić za sprawą Hondy, której inżynierowie odkryli nowe metody spawania.
Wykorzystanie stali i aluminium wspólnie w konstrukcji samochodu było do tej pory bardzo utrudnione ze względu na problemy z trwałym i wytrzymałym połączeniem ze sobą tych dwóch metali. Teraz ma się to zmienić za sprawą Hondy, której inżynierowie odkryli nowe metody spawania.
Wymyślili oni pewną odmianę - czyli łączenia materiałów z pomocą mechanicznego rozgrzewania i ściskania.
Technologia ta umożliwia tworzenie stabilnego łączenia między stalą i aluminium poprzez rozgrzanie aluminium przez szybko poruszające się narzędzie, a następnie nałożenie stali pod wysokim ciśnieniem.
Połączenia te mają być mocniejsze niż te wykonane tradycyjnymi metodami spawalniczymi pomiędzy samą stalą. Nowa technologia ma zapewnić o 20% sztywniejsze ramy pojazdu - co przełoży się bezpośrednio na osiągi samochodów.
Jeszcze większe przełożenie na wydajność będzie miało to, że ramy z aluminiowymi elementami będą dużo lżejsze - nawet o 25% - co oczywiście znajdzie odzwierciedlenie w mniejszym spalaniu.
Nowa technika ma działać także przy połączeniach aluminium-aluminium. Dla wszystkich, którzy obawiają się o bezpieczeństwo Honda przygotowała jednocześnie nowy system sprawdzania spawów w fabryce - przy użyciu podczerwieni i laserów, dzięki czemu będzie wiadomo od początku czy zostały one wykonane poprawnie.
Nowa rama ma pojawić się po raz pierwszy w przyszłorocznej edycji modelu Accord.
Źródło: