Jak działa dyferencjał

Mechanizm różnicowy, czyli popularny dyferencjał to prosty mechanizm, który znajduje się we wszystkich współczesnych samochodach i pozwala na obracanie się kół napędowych niezależnie od siebie - co jest istotne przy jeździe po nierównym terenie czy nawet przy pokonywaniu zakrętów. Ale jak to działa? Zobaczcie świetne wideo, które wam wszystko wyjaśni.

Mechanizm różnicowy, czyli popularny dyferencjał to prosty mechanizm, który znajduje się we wszystkich współczesnych samochodach i pozwala na obracanie się kół napędowych niezależnie od siebie - co jest istotne przy jeździe po nierównym terenie czy nawet przy pokonywaniu zakrętów. Ale jak to działa? Zobaczcie świetne wideo, które wam wszystko wyjaśni.

Mechanizm różnicowy, czyli popularny dyferencjał to prosty mechanizm, który znajduje się we wszystkich współczesnych samochodach i pozwala na obracanie się kół napędowych niezależnie od siebie - co jest istotne przy jeździe po nierównym terenie czy nawet przy pokonywaniu zakrętów. Ale jak to działa? Zobaczcie świetne wideo, które wam wszystko wyjaśni.

Pierwsze samochody świata miały najczęściej napęd na jedno koło. Jednak wraz z pojawieniem się napędu na oba koła pojawił się problem - różnica w prędkości obrotowej poszczególnych kół - w przypadku zablokowania jednego z nich czy też nawet pokonywania zakrętów. Dlatego jeden z pionierów motoryzacji - Karl Friedriech Benz wpadł na pomysł zastosowania mechanizmu znanego już od starożytności - zwanego mechanizmem różnicowym. Jak działa to z zasady proste urządzenie mechaniczne dowiecie się z poniższego filmu instruktażowego nakręconego w latach 30. XX wieku przez General Motors.

Reklama
Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy