Jak legalnie przyciemnić przednie szyby?

Rosyjska myśl techniczna, przynajmniej w dziedzinie motoryzacji, mocno odbiega od zachodnich standardów. Jednak niektórzy domorośli inżynierowie choćby w swoich Ładach potrafią wprowadzać całkiem ciekawe rozwiązania, które nawet jeśli nie trafią do seryjnie produkowanych samochodów, to mogą zainteresować np. miłośników tuningu. Jednym z takich wynalazków są dwuwarstwowe i dwukolorowe szyby boczne.

Rosyjska myśl techniczna, przynajmniej w dziedzinie motoryzacji, mocno odbiega od zachodnich standardów. Jednak niektórzy domorośli inżynierowie choćby w swoich Ładach potrafią wprowadzać całkiem ciekawe rozwiązania, które nawet jeśli nie trafią do seryjnie produkowanych samochodów, to mogą zainteresować np. miłośników tuningu. Jednym z takich wynalazków są dwuwarstwowe i dwukolorowe szyby boczne.

Rosyjska myśl techniczna, przynajmniej w dziedzinie motoryzacji, mocno odbiega od zachodnich standardów. Jednak niektórzy domorośli inżynierowie choćby w swoich Ładach potrafią wprowadzać całkiem ciekawe rozwiązania, które nawet jeśli nie trafią do seryjnie produkowanych samochodów, to mogą zainteresować np. miłośników tuningu. Jednym z takich wynalazków są dwuwarstwowe i dwukolorowe szyby boczne.

W wielu krajach posiadanie przyciemnianych szyb przednich jest zakazana głównie ze względów bezpieczeństwa. Jednak właściciel Łady znalazł ciekawe rozwiązanie tego problemu polegające na zastosowaniu dwóch szyb elektrycznych w jednych drzwiach. Kiedy auto porusza się po drodze wówczas szyba przyciemniona jest opuszczana, dzięki czemu kierowca nie koliduje z prawem. Jednak na postojach, chcąc podnieść atrakcyjność swojej Łady, czy dla ukrycia pozostawionych w samochodzie przedmiotów przed oczyma niepowołanych osób, ciemne szyby idą w górę.

Reklama

Nie wydaje nam się, by kiedykolwiek tego typu rozwiązania znalazły się w autach fabrycznych, ale wśród fanów tuningowanych samochodów taki gadżet może spotkać się ze sporym zainteresowaniem.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy