MySpace stracił 10 milionów userów
Serwis społecznościowy MySpace, który dawniej szedł łeb w łeb z królującym obecnie niepodzielnie Facebookiem stracił ostatnio 10 milionów użytkowników. W ciągu zaledwie jednego miesiąca.
Serwis społecznościowy MySpace, który dawniej szedł łeb w łeb z królującym obecnie niepodzielnie Facebookiem stracił ostatnio 10 milionów użytkowników. W ciągu zaledwie jednego miesiąca.
Tak drastyczny spadek nastąpił między styczniem, a lutym bieżącego roku. Tym samym liczba użytkowników spadła z szacowanych 73 milionów, do 63. Po podliczeniu z danymi z wcześniejszego okresu okazuje się, że w przeciągu jednego roku z MySpace odeszło aż 50 milionów userów.
Jakiś czas temu MySpace przeszło totalny rebranding - teraz skierowane jest głównie do branży muzycznej, jako że jego szefostwo w końcu zauważyło chyba, że portal ten przespał swoją szansę na stanięcie w szranki z Facebookiem. W związku z tym ma być też przeprowadzona restrukturyzacja, która z kolei wiąże się ze zwolnieniem 500 pracowników na całym świecie.
Na przykładzie portalu widać dobrze jak napompowana jest bańka cenowa portali internetowych. Serwis ten został zakupiony w 2005 roku przez trzeci największy na świecie konglomerat medialny (za Disneyem i Time Warner) - News Corporation za 330 milionów dolarów. To i tak tylko ułamek tego, na ile został wyceniony Facebook - mimo pół miliarda użytkowników portalu wycena na 50 miliardów dolarów wydaje się nam cały czas wzięta z kosmosu.