Najpopularniejsze marki smartfonów w Polsce

Firma Brand24, która oferuje usługę monitoringu marki w internecie ujawniła ostatnio dane dotyczące popularności poszczególnych smartfonów w polskim internecie w zeszłym miesiącu. Okazało się, że najpopularniejszymi smartfonami były iPhone 4S oraz... Nokia Lumia.

Firma Brand24, która oferuje usługę monitoringu marki w internecie ujawniła ostatnio dane dotyczące popularności poszczególnych smartfonów w polskim internecie w zeszłym miesiącu. Okazało się, że najpopularniejszymi smartfonami były iPhone 4S oraz... Nokia Lumia.

Firma Brand24, która oferuje usługę monitoringu marki w internecie ujawniła ostatnio dane dotyczące popularności poszczególnych smartfonów w polskim internecie w zeszłym miesiącu. Okazało się, że najpopularniejszymi smartfonami były iPhone 4S oraz... Nokia Lumia.

Badanie obejmowało między innymi analizę wpisów pojawiających się w całej sieci, z największym naciskiem na portale społecznościowe - Facebooka, Twittera, lecz także blogi i fora dyskusyjne.

iPhone 4S i Nokia Lumia - wśród 30 badanych modeli smartfonów zgromadziły większość były wyraźnie najpopularniejsze - wymieniane one były w internetowych dyskusjach częściej niż wszystkie pozostałe modele razem wzięte. Dość popularne były także Nokia N9, iPhone 4, Samsung Galaxy S/S2 oraz HTC Wildfire i Sensation.

Reklama

Jeśli chodzi o producentów najwięcej szumu zrobili wokół siebie: Apple (39%), Nokia (31%), HTC (14%) i Samsung (10%). Wyniki pozostałych (może oprócz Sony Ericssona) można by określić jednym słowem jako "marginalne".

Oczywiście statystyki te należy przyjmować z pewną rezerwą - wątpliwe bowiem, aby przekładały się one na faktyczną sprzedaż - zwłaszcza patrząc na bardzo drogie (zwłaszcza w polskich realiach) iPhony czy również nie należące do najtańszych najnowsze Nokie.

W kwestii źródeł wzmianek na temat smartfonów i ich producentów - mimo dużej roli jaką odgrywa w promocji Facebook czy Twitter - największą aktywność dało się zauważyć na forach dyskusyjnych, choć w przypadku każdego z producentów można zobaczyć tu spore rozbieżności (co nam może powiedzieć dość dużo o użytkownikach danego sprzętu, lecz również o prowadzeniu kampanii w mediach społecznościowych przez producentów).

Niżej możecie zobaczyć szczegółowe wykresy.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy