Nowe technologie napełnią Wasze brzuszki

Zamawianie jedzenia przez internet przestało być już ekstrawagancją, stając czynnością niemal tak popularną jak płatności online. Technologiczne nowości na rynku usług gastronomicznych pozwalają nie tylko zamówić ulubione danie do domu, ale także umożliwiają płacenie w restauracji bez konieczności obsługi przez kelnera czy barmana...

Coraz więcej Polaków zamawia jedzenie na wynos – statystyki mówią, że robi to nawet 64 proc. z nas. Co prawda zamawianie najczęściej odbywa się przez telefon, jednak coraz częściej i chętniej używamy do tego celu aplikacji na urządzenia mobilne. Smakosze chętnie też wybierają dania na portalach internetowych publikujących oferty nawet kilkuset lokali gastronomicznych. Szacuje się, że korzysta z nich nawet 38 proc. internautów.

Aplikacje mobilne z możliwością zamawiania jedzenia online zwiększają ruch w restauracji

Aplikacje ułatwiające poruszanie się w ofercie restauracji czy barów zyskują coraz większą popularność. W USA np. dużym zainteresowaniem cieszą się programy, dzięki którym można w ułamku sekundy sprawdzić, czy w pobliżu nie znajduje się furgonetka sprzedająca dania fast food (tzw. food truck). Np. Food Truck Fiesta sprawdzi i pokaże na mapie nie tylko najbliższe punkty, gdzie możemy zjeść burgera lub hot doga, ale znajdzie także najbliższe imprezy i zloty food trucków w okolicy. Z kolei Roaming Hunger jest rodzajem bloga, który zbiera i publikuje twitterowe wpisy pochodzące z food trucków i na ich podstawie wyszukuje najbliższe i najbardziej aktywne. Umożliwia także wyszukiwanie mobilnych barów w zależności od serwowanych potraw czy rodzajów kuchni.

Nowe technologie w sektorze gastronomicznym nie tylko poprawiają dostępność usług, ale także wspomagają przedsiębiorców. Dostawca aplikacji dla restauracji App4food szacuje, że jej wdrożenie podnosi liczbę zamówień na wynos o 25 proc. Dla pracowników i właścicieli ważne jest też to, że redukuje czas, który muszą spędzać na telefonicznej obsłudze zamówień. Dodatkowo firma szacuje, że klienci chętniej rezerwują stoliki w lokalu – notuje się wzrost rezerwacji średnio o jedną trzecią. Aż o 70 proc. ulega redukcji liczba zarezerwowanych stolików, do których nie zjawili się goście.

Aplikacje mobilne silniej przywiązują klientów do lokalu. Statystyki mówią, że powracający klienci zamawiają dwukrotnie więcej niż nowi. Z kolei opcja poleceń danej restauracji powoduje, że zwiększa się liczba klientów, którzy zaczynają korzystać z lokalu na podstawie dobrych opinii poprzednich gości.

Jedzenie i rachunek przez internet

Wśród nowinek aplikacyjnych na popularność może liczyć FlyPay – aplikacja, dzięki której klient nie musi czekać na obsługę przez kelnera. Program należy do grona aplikacji umożliwiających unikanie kolejek – rozumianych choćby jako oczekiwanie na pojawienie się pracownika restauracji z rachunkiem za kolację. Obecnie FlyPay obsługuje ok. 100 lokali, ale specjaliści są zdania, że to dopiero początek ekspansji. Idea produktu jest prosta – cały proces zamawiania dań w restauracji może odbyć się nawet przed wyjściem z domu; pełne zamówienie można złożyć online. W taki sam sposób odbywa się płacenie – wszystko za pomocą smartfona. Oczywiście proces zamawiania i płacenia może także odbywać się w lokalu, przy stoliku. Restauracja zyskuje nie tylko miano innowacyjnego lokalu, ale także usprawnia obsługę gości – kelnerzy mają więcej czasu, by zająć się innymi klientami. Podobne aplikacje działają już, obsługując restauracje w Nowym Jorku i Londynie (jak Velocity czy Uncover).

Także polscy klienci mają dostęp do nowoczesnych narzędzi ułatwiających zamawianie jedzenia na wynos w sieci. Największym wyborem lokali może poszczycić się , za pomocą której złożymy zamówienia w ok. 2500 restauracji. Zarówno zamówienie, jak i płatność odbywają się całkowicie online, z bezpośrednim podglądem na ekranie smartfona czy tabletu. Wbrew temu, co sugeruje nazwa, klienci mają dostęp do niemal nieograniczonej liczby rodzajów kuchni, a nie tylko do pizzy.

Nowe technologie mają duży wpływ na rozwój usług gastronomicznych, zwiększając ich dostępność i zainteresowanie klientów. Generują większą konkurencję i dbałość o jakość usług. Łatwiejsze porównywanie ofert online sprawia, że lokale muszą się mocno starać o względy klientów.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas