Odnaleziono Gallifrey - planetę Doktora Who

Tytułowy Doktor z najdłuższego serialu science-fiction na świecie - Doctor Who - jest ostatnim przedstawicielem rasy Władców Czasu z planety Gallifrey. Teraz NASA przy użyciu Kosmicznego Teleskopu Kepler odkryła prawdziwy odpowiednik tego świata.

Tytułowy Doktor z najdłuższego serialu science-fiction na świecie - Doctor Who - jest ostatnim przedstawicielem rasy Władców Czasu z planety Gallifrey. Teraz NASA przy użyciu Kosmicznego Teleskopu Kepler odkryła prawdziwy odpowiednik tego świata.

Układ nazwany Kepler-47 znajduje się około 5 tysięcy lat świetlnych od nas w gwiazdozbiorze Łabędzia i składa się z dwóch planet orbitujących wokół podwójnej gwiazdy - przy czym jedna jest podobna do naszego Słońca, a druga ma jedną trzecią jej rozmiaru (orbitują one wokół siebie w przeciągu 7.45 ziemskiego dnia).

Mniejsza z planet - Kepler-47b - jest mniej więcej 3-krotnie większa od Ziemi, a orbituje ona wokół gwiazd w zaledwie 49 dni, co czyni ją niezdatną do życia. Dużo ciekawsza jest druga z nich - Kepler-47c - która mimo iż nie za bardzo przypomina Ziemię (rozmiarami jest zbliżona do Urana), znajduje się w tak zwanej strefie zamieszkania - a więc orbituje wokół swoich Słońc w odległości pozwalającej na istnienie na jej powierzchni wody w stanie płynnym.

Kepler-47c - jak zauważają autorzy odkrycia - raczej życia nie posiada, jednak jeśli tylko ma ona duże księżyce - to tam bez problemu mogą mieszkać Władcy Czasu.

W zeszłym roku astronomowie przy użyciu teleskopu Kepler .

Źródło: , Zdj.: By ESO (http://www.eso.org/public/images/eso0638a/) [],