Oto spot obywatelski o CETA i TTIP

Niedawno pokazaliśmy Wam film przygotowany przez polskich haktywistów z grupy Anonymous, którzy chcieli za jego pośrednictwem przybliżyć nam sprawę umowy CETA i TTIP. Ostatnimi czasy w polskim internecie głośno jest o tych umowach, a to ze względu na zagrożenie, jakie się wiąże z ich wprowadzeniem...

Niedawno pokazaliśmy Wam film przygotowany przez polskich haktywistów z grupy Anonymous, którzy chcieli za jego pośrednictwem przybliżyć nam sprawę umowy CETA i TTIP. Ostatnimi czasy w polskim internecie głośno jest o tych umowach, a to ze względu na zagrożenie, jakie się wiąże z ich wprowadzeniem...

Niedawno pokazaliśmy Wam z grupy Anonymous, którzy chcieli za jego pośrednictwem przybliżyć nam sprawę umowy CETA i TTIP. Ostatnimi czasy w polskim internecie głośno jest o tych umowach, a to ze względu na zagrożenie, jakie się wiąże z ich wprowadzeniem.

Teraz głos w tej sprawie zajął Instytut Spraw Obywatelskich, który również przygotował bardzo wymowny spot. Przeciwnicy CETA i TTIP podkreślają w nim, że spowodują one napływ do Polski z Ameryki Północnej żywności modyfikowanej genetycznie (GMO), co może mieć nieobliczalne skutki dla zdrowia obywateli Polski oraz przyszłych pokoleń.

Reklama

Żywność pochodzenia północnoamerykańskiego nie będzie bowiem mogła być oznakowana. Przypomnijmy, że Kanada jest jednym z trzech największych producentów żywności GMO na świecie. Obowiązują w niej bardzo niskie standardy dotyczące produkcji żywności. To właśnie ten fakt jest kluczowym elementem obaw przeciwników wprowadzenia tych umów.

Instytut już mobilizuje poparcie pod wirtualną petycją domagającą się znakowania produktów żywnościowych wolnych od GMO (). Poparło ją jak do tej pory 26,5 tysiąca osób.

INSPRO ma jednak poważny problem z dotarciem z tą ważną informacją do większej ilości Polaków. Problemem jest bardzo niepokojący, gdyż chodzi tu o jego emisję w Telewizji Polskiej.

Jako, że Instytut Spraw Obywatelskich jest organizacją pożytku publicznego, jako taki ma więc prawo do darmowych emisji swoich materiałów na antenie Telewizji Publicznej.

Jednak TVP nie chce go wyemitować, tłumacząc się tym, że "nie ma on dostatecznego waloru informacyjnego". No cóż, obejrzyjcie spot powyżej i sami oceńcie, czy "nie on dostatecznego waloru informacyjnego".

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy