Pierwszy lot nowego Boeinga 787-10

Miesiąc temu miała miejsce oficjalna prezentacja najnowszego i największego modelu Dreamlinera 787-10 w zakładach Boeinga w North Charleston w Karolinie Południowej, a teraz maszyna odbyła swój pierwszy lot testowy. Najbardziej dostojny i nowoczesny...

Miesiąc temu miała miejsce oficjalna prezentacja najnowszego i największego modelu Dreamlinera 787-10 w zakładach Boeinga w North Charleston w Karolinie Południowej, a teraz maszyna odbyła swój pierwszy lot testowy. Najbardziej dostojny i nowoczesny...

Miesiąc temu miała miejsce oficjalna prezentacja najnowszego i największego modelu Dreamlinera 787-10 w zakładach Boeinga w North Charleston w Karolinie Południowej, a teraz maszyna odbyła swój pierwszy lot testowy.

Najbardziej dostojny i nowoczesny samolot od Boeinga będzie produkowany tylko tam, gdyż jego kadłub jest za duży, by można go było transportować do głównej fabryki Boeinga w Everett w pobliżu Seattle. Na prezentacji maszyny pojawił się prezydent USA, Donald Trump. Lot testowy trwał 4 godziny i zakończył się pełnym sukcesem.

Reklama

Boeing 787-10 jest przede wszystkim o 5,5 metra dłuższy od 787-9, a co za tym idzie, może zabrać na pokład o wiele więcej osób. W typowej, dwuklasowej konfiguracji może przyjąć na pokład 330 pasażerów, czyli o 14 procent więcej niż największy obecnie produkowany model Dreamlinera 787-9. Ale to nie wszystko.

Nowiutki Boeing 787-10 w akcji. Fot. Boeing.

Wraz z większą ilością miejsca, najnowszy wariant modelu 787 zabierze także 15 procent więcej frachtu. Jak zapowiada Boeing, 787-10 będzie zużywał 10 procent mniej paliwa niż konkurencyjne samoloty i dysponował zasięgiem na poziomie 11,9 tysięcy kilometrów.

Nowiutki Boeing 787-10 w środku. Fot. Boeing.

Boeing ma już łącznie 149 zamówień na największy model Dreamlinera m.in od linii British Airways, Singapore Airlines, KLM, Etihad Airways, ANA, EVA Air, United oraz od firm leasingowych Air Lease Corporation i GECAS. Pierwsze egzemplarze maszyny za 313 milionów dolarów powinny pojawić się u klientów już w 2018 roku.

Źródło: YouTube / Fot. Boeing

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy