Polak projektuje bolid F1 z osłoną kokpitu

Jakiś czas temu pisaliśmy o testowaniu przez FIA osłon kokpitu, które niebawem mogłyby pojawić się w nowych bolidach F1. Niektórzy słysząc o tym, że kierowcy mogliby zostać zamknięci pod wytrzymaną kopułą uważają, że wyścigi F1 i sam wygląd pojazdów mocno stracą na atrakcyjności. Zagadnieniem tym już jakiś czas temu postanowił zająć się polski grafik Jacek Kołodziejczyk.

Jakiś czas temu pisaliśmy o testowaniu przez FIA osłon kokpitu, które niebawem mogłyby pojawić się w nowych bolidach F1. Niektórzy słysząc o tym, że kierowcy mogliby zostać zamknięci pod wytrzymaną kopułą uważają, że wyścigi F1 i sam wygląd pojazdów mocno stracą na atrakcyjności. Zagadnieniem tym już jakiś czas temu postanowił zająć się polski grafik Jacek Kołodziejczyk.

Jakiś czas temu pisaliśmy o testowaniu przez FIA, które niebawem mogłyby pojawić się w nowych bolidach F1. Niektórzy słysząc o tym, że kierowcy mogliby zostać zamknięci pod wytrzymaną kopułą uważają, że wyścigi F1 i sam wygląd pojazdów mocno stracą na atrakcyjności. Zagadnieniem tym już jakiś czas temu postanowił zająć się polski grafik Jacek Kołodziejczyk.

Kołodziejczyk na co dzień zajmuje się tzw. wirtualnym tuningiem samochodów współpracując przy tym z najbardziej renomowanymi firmami produkującymi dodatki i tuningowe elementy nadwozia. Jak możemy przeczytać na stronie polskiego grafika inną jego pasją są wyścigi F1, w których kibicuje zespołowi Ferrari i Robertowi Kubicy.

Reklama

Pomysł opracowania projektu osłony kokpitu bolidu zrodził się u niego po bardzo niebezpiecznym wypadku Felipe Massy, który w 2009 roku w czasie GP Węgier został uderzony w głowę fragmentem sprężyny, która odpadła z poprzedzającego bolidu. Brazylijski kierowca trafił do szpitala i do końca tamtego sezonu nie wziął udziału w żadnym wyścigu.

Kołodziejczyk podpisujący się pseudonimem IACOSKI zdecydował się wówczas na sprawdzenie jak wizualnie prezentowałyby się bolidy z zamkniętą kabiną. W czasie pracy nie brał pod uwagę zagadnień takich jak aerodynamika czy możliwość szybkiej ewakuacji z samochodu, bo jak sam dodaje jest to zajęcie dla innych specjalistów, dlatego tylko i wyłącznie skupił się na wyglądzie. Powstałe wówczas szkice możecie zobaczyć poniżej.

Więcej zdjęć i innych ciekawych projektów znajdziecie na oficjalnym

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy