Sony wycofuje się ze sponsorowania FIFA

Sony ogłosiło, że nie ma zamiaru przedłużać kontraktu sponsorskiego z FIFA. Powodem są ciągle rosnące koszty oraz korupcja w FIFA. Ośmioletni kontrakt, zawarty pomiędzy Sony a FIFA w 2005 roku, opiewał na kwotę 275 milionów dolarów. Japońska firma stała się w ten sposób...

Sony ogłosiło, że nie ma zamiaru przedłużać kontraktu sponsorskiego z FIFA. Powodem są ciągle rosnące koszty oraz korupcja w FIFA. Ośmioletni kontrakt, zawarty pomiędzy Sony a FIFA w 2005 roku, opiewał na kwotę 275 milionów dolarów. Japońska firma stała się w ten sposób...

Sony ogłosiło, że nie ma zamiaru przedłużać kontraktu sponsorskiego z FIFA. Powodem są ciągle rosnące koszty oraz korupcja w FIFA. Ośmioletni kontrakt, zawarty pomiędzy Sony a FIFA w 2005 roku, opiewał na kwotę 275 milionów dolarów. Japońska firma stała się w ten sposób szóstym oficjalnym partnerem poczynań FIFA.

Wynikiem umowy był fakt, że marka Sony oraz PlayStation była wykorzystywana do promocji ponad 40 turniejów, wliczając w to mistrzostwa świata z 2010 oraz 2014 roku. W Sony zapadła decyzja, aby nie przedłużać kontraktu.

Reklama

Oficjalnie, jako powód podaje się ewentualność wzrostu jego kosztów, ale nieoficjalnie mówi się, iż Sony nie ma zamiaru być łączone i wspierać finansowo instytucji tak mocno posądzanej o korupcję.

Jak wiadomo FIFA ostatnio ma z tym ogromne kłopoty. Wystarczy spojrzeć na sytuację dotyczącą turnieju planowanego na 2022 rok. Pojawiły się także plotki, że Sony nie jest jedyną firmą, chcącą zerwania współpracy z FIFA. Kolejnym wielkim partnerem mają być linie lotnicze Emirates.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama