Studenci MIT uczcili 50-lecie Spacewar!

Zdajemy sobie sprawę z tego, że większość z was jest mocno rozpieszczona możliwościami obecnych gier komputerowych i może nie pamiętać tego jak to wszystko się zaczęło. Niemniej wierzymy, że warto wzbogacić choć swoją wiedzę na temat tego jak to wszystko się zaczęło i zdarzyło się choćby równiutkie 50 lat temu.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że większość z was jest mocno rozpieszczona możliwościami obecnych gier komputerowych i może nie pamiętać tego jak to wszystko się zaczęło. Niemniej wierzymy, że warto wzbogacić choć swoją wiedzę na temat tego jak to wszystko się zaczęło i zdarzyło się choćby równiutkie 50 lat temu.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że większość z was jest mocno rozpieszczona możliwościami obecnych gier komputerowych i może nie pamiętać tego jak to wszystko się zaczęło. Niemniej wierzymy, że warto wzbogacić choć swoją wiedzę na temat tego jak to wszystko się zaczęło i zdarzyło się choćby równiutkie 50 lat temu.

Nie dalej jak pełne pół stulecia temu 4 studentów z Instytutu Technologii w Massachusetts rzuciło cały świat na kolana chwaląc się pewnym projektem, który udało im się stworzyć w przerwach w pracy na terenie słynnego MIT-u. Co prawda ich produkcja swoje początki datuje na rok 1961, ale finalna wersja głośnego wówczas Spacewar! pojawiła się dopiero w lutym 1962.

Reklama

Gra nie była jednak stworzona do celów komercyjnych, a raczej z nadmiaru czasu oraz chęci do eksperymentów nad swoimi wielkimi komputerami wspomnianych 4 pasjonatów, którzy przez dłuższy czas jako jedyni mieli dostęp do przodka równie słynnych Asteroids z 1979.

Sam Spacewar! swój rozkwit przeżył bowiem dopiero w roku 1970, kiedy to opuścił nośniki pamięci zajmującego zdecydowanie więcej miejsca niż lodówka Digital Equipment PDP-1 i trafił najpierw na popularne w tamtych czasach automaty do gier, by w końcu wylądować na Atari 2600.

Dziś po 50 latach obecni studenci MIT-u oddali hołd pierwotnym twórcom gry ze Steve'em Russellem na czele i przeportowali ich dzieło mikroprocesor Arduino, który z powodzeniem mieści się na powierzchni dłoni.

Jak przyznał jeden z twórców tej nietypowej konwersji "przeniesienie gry było bardzo trudne przede wszystkim ze względu na język programowania, który wówczas korzystał z wielu trików maszyn, koniecznych wtedy do poradzenia sobie z ograniczeniami sprzętu."

Ważne jednak, że ktokolwiek podjął się tego zadania, a twórcy hitu sprzed 50 lat mają dzięki temu świadomość, że ich praca nie poszła na marne.

PS. Chętnym do posłuchania o historii gier z tamtych czasów (przede wszystkim rzecz jasna o Spacewar!) polecamy obejrzenie poniższego materiału. Enjoy!

Więcej tego typu wiadomości znajdziecie na !

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy