Tesco pierwsze w Polsce ujawnia, jak dużo marnuje żywności w sklepach

Tesco, jako pierwsza sieć hipermarketów w Polsce i Europie Środkowej, ujawnia, jak dużo marnuje żywności. To świetna wiadomość, ponieważ dzięki transparentności na tym polu można będzie opracować lepsze systemy walki z tym marnotrawstwem na ogromną skalę...

Tesco, jako pierwsza sieć hipermarketów w Polsce i Europie Środkowej, ujawnia, jak dużo marnuje żywności. To świetna wiadomość, ponieważ dzięki transparentności na tym polu można będzie opracować lepsze systemy walki z tym marnotrawstwem na ogromną skalę. Firma ma już na to pomysły.

W roku finansowym 2016/17 wyrzuciło blisko 4 700 ton różnorodnej żywności (46 000 ton w UK). Tesco sprzedało 1 153 504 ton produktów żywnościowych. 16 851 ton to nadwyżki żywności, czyli produkty niesprzedane klientom. 6 285 ton z powyższej liczby to żywność nadająca się do spożycia, gdzie: 1 622 tony zostało przekazane organizacjom charytatywnym, bądź jako pokarm dla zwierząt, a 4 663 tony zostały wyrzucone.

Z raportu Tesco dowiadujemy się również, że największą część wyrzucanej żywności stanowią produkty świeże, a mianowicie w 42-procentach są to warzywa i owoce, w 18-procentach pieczywo i 10-procentach dania gotowe. Te produkty są też podstawą darowizn dla banków żywności i organizacji charytatywnych.

W roku 2016/17 sieć sklepów przekazało w Polsce bankom żywności i innym lokalnym organizacjom 1 618 ton pełnowartościowej żywności.

Na początku września bieżącego roku Tesco zadeklarowało podjęcie kolejnych kroków, dzięki którym ten proceder zostanie ograniczony jeszcze bardziej. Firma chce wprowadzić oferty warzyw i owoców Perfectly Imperfect ("doskonale niedoskonałych") do wszystkich hipermarketów w Europie Środkowej, co ma pomóc dostawcom ograniczyć ilość warzyw i owoców marnowanych na etapie produkcji.

Jednocześnie zrezygnuje z promocji typu "kup jeden, drugi dostaniesz gratis" na warzywa i owoce we wszystkich sklepach w Europie Środkowej. Za kilka miesięcy sami zweryfikujemy, czy akcje przełożyły się na pozytywny efekt.

Źródło: Tesco Polska / Fot. Tesco/Alamy

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas