Titanic II będzie idealną repliką

Clive Palmer miał niezatapialne marzenie – stworzyć idealną replikę Titanica, który popłynie w morze w 2018 roku. Ten australijski biznesmen rozpoczął projekt w 2012 roku, ale pierwotna data wodowania statku została przesunięta. Teraz, ponad 100 lat od zatonięcia imiennika, planowany jest dziewiczy rejs na trasie Jiangsu w Chinach – Dubaj.

Clive Palmer miał niezatapialne marzenie – stworzyć idealną replikę Titanica, który popłynie w morze w 2018 roku. Ten australijski biznesmen rozpoczął projekt w 2012 roku, ale pierwotna data wodowania statku została przesunięta. Teraz, ponad 100 lat od zatonięcia imiennika, planowany jest dziewiczy rejs na trasie Jiangsu w Chinach – Dubaj.

Clive Palmer miał niezatapialne marzenie – stworzyć idealną replikę Titanica, który popłynie w morze w 2018 roku. Ten australijski biznesmen rozpoczął projekt w 2012 roku, ale pierwotna data wodowania statku została przesunięta. Teraz, ponad 100 lat od zatonięcia imiennika, planowany jest dziewiczy rejs na trasie Jiangsu w Chinach – Dubaj.

Nowy Titanic zostanie oczywiście wyposażony w najnowsze urządzenia - nawigacja satelitarna, systemy radarowe, nowoczesne urządzenia komunikacyjne i nawigacyjne. Mówiąc krótko, wszystko to czego można oczekiwać po statku powstającym w XXI wieku. Wielką wagę przykłada się także do bezpieczeństwa pasażerów – jakby nie patrzeć katastrofa przodka zobowiązuje. Dlatego na statku znajdzie się nowoczesny system ratowniczy i 2700 miejsc ratunkowych dla 2435 pasażerów i członków załogi. Dla porównania Titanic sprzed 100 laty posiadał tylko 1178 miejsc, przewożąc 2223 pasażerów.

Reklama

Zapraszamy teraz na krótką wycieczkę, w czasie której można zobaczyć z jaką dbałością o detale odtwarza się Titanica.

 

Wielka klatka schodowa. W przypadku pierwszej wersji Titanica, była ona zarezerwowana wyłącznie dla pasażerów pierwszej klasy.

Café Parisien. Kawiarnię zaprojektowano na wzór ogródków kafejek znajdujących się wtedy w Paryżu. One także dostępne były wyłącznie dla pasażerów pierwszej klasy.

Palarnia. Wnętrze było kopią londyńskich klubów dla gentlemanów, będących miejscem relaksu, dyskusji, palenia cygar i wypicia czegoś mocniejszego.

Basen. 100 lat temu, po wyjściu statku w morze, był on napełniany słoną wodą.  

Pokój radiooperatora. To właśnie za jego pośrednictwem pasażerowie mogli wysłać wiadomość na stały ląd.  

Kajuta w pierwszej klasie.

Jadalnia dla pasażerów pierwszej klasy rozciągała się przez całą szerokość statku.

Kajuta drugiej klasy.

Łaźnia turecka.

Mostek.

Jadalnia klasy trzeciej, na której wszyscy pasażerowie tej klasy jedli jednocześnie.

Filmowa wycieczka po Titanicu.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy