Antidotum na problemy internetu
Dostawcy internetu mają problem - coraz większa ilość informacji w internecie sprawia, że dostarczanie sieci dla Kowalskiego przestaje być opłacalne. Alcatel-Lucent znalazł rozwiązanie, które ma pomóc wszystkim stronom.
Serwisy takie jak YouTube czy wymiana plików P2P okazały się być ogromnym wyzwaniem dla operatorów i dostawców internetu. Obsługa infrastruktury, utrzymanie łączy i ich obsługa kosztują coraz więcej. Tymczasem zyski topnieją.
Taki obrót spraw może doprowadzić do poniesienia rachunków, problemów z transferem, przerw w dostawie czy nawet kolejnych bankructw. Alcate-Lucent określił serwisy takie jak YouTube jako dostawców "Over The Top" - serwisy przekraczające ilość materiałów dostarczanych przez internautów. Jest to obecnie jeden z głównych dysproporcji rozwoju internetu.
Alcate-Lucent przygotował odpowiedź na ten problem - wdrożenie poniższej struktury traktowane jest jako nowa strategia francusko-amerykańskiej firmy.
Kolejne podpunkty nowej strategii:
- Stworzenie odpowiedniej sieci (LTE), która zapewni szybki internet dla użytkownika jest obecnie coraz mniej opłacalne dla operatora.
- Zaoferowanie specjalnej platformy ng Connect, która umożliwia zarządzanie contentem przez dostawcę. Ta aplikacja ma tworzyć swoistego rodzaju ekosystem, umożliwiając współpracę różnych dostawców contentu i urządzeń. Przykład? Wyobraźmy sobie, że przy pomocy telefonu konkretnej marki możemy wejść do serwisu sprzedającego filmy w HD, zamówić sobie najnowszy hit z Hollywood na nasz komputer, wpierw ściągając zwiastun na telefon. Dzięki ng Connect każda strona uczestnicząca w tej transakcji zarabia.
- Ekologia - przygotowanie rozwiązań, które są bardziej przyjazne środowisku, a jednocześnie umożliwiają dostarczenie tańszego internetu.