Facebook patentuje technologię, która przewiduje, gdzie się wybieramy

Wygląda na to, że osoby obawiające się jeszcze większej dominacji i władzy najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie, dostaną kolejne argumenty do dyskusji.

Facebook patentuje technologię, która przewiduje, gdzie się wybieramy
Facebook patentuje technologię, która przewiduje, gdzie się wybieramyGeekweek - import

Okazuje się bowiem, że Facebook złożył wniosek patentowy o nazwie Offline Trajectories, a chodzi tu o technologię, która bazując na naszych dotychczasowych danych logowania, a także informacjach od innych użytkowników, potrafi przewidzieć, gdzie udamy się w następnej kolejności.

Mówiąc krótko, jeśli za każdym razem po poniedziałkowej siłowni idziesz coś zjeść do pobliskiej knajpki, a po piątkowym kinie robisz szybkie zakupy w markecie, dajesz sztucznej inteligencji praktycznie gotowe rozwiązanie - ta sprawdzi najpierw, gdzie obecnie się znajdujesz, a następnie przewidzi Twój kolejny ruch na podstawie dotychczasowych schematów zachowania, twoich i innych użytkowników.

Inny patent zatytułowany Location Prediction Using Wireless Signals on Online Social Networks dotyczy zaś technologii, która wykorzystuje siłę WiFi, Bluetooth czy łączności NFC - w tym przypadku chodzi o przewidywanie na podstawie zachowań grupy osób w podobnym wieku. Nie zmienia to jednak faktu, że cel jest ten sam, czyli zebrać jak najwięcej informacje o użytkownikach.

W jakim celu? Handlowym oczywiście, bo jeśli wyświetlane reklamy będą lepiej dopasowane do naszego stylu życia i potrzeb, to jest dużo większa szansa, że na nie klikniemy. Jeżeli na przykład serwis zorientuje się, że regularnie trenujemy i robimy zakupy w sklepach ze zdrową żywnością, to będzie wiedział, że wyświetlanie nam reklamy sieci serwującej fastfoody mija się z celem, ale już podsuwanie nam propozycji nowych ubrań sportowych może się udać.

Oczywiście nie ma pewności, że Facebook faktycznie wdroży takie rozwiązania, bo jak wiadomo mnóstwo patentów nigdy nie ogląda światła dziennego, ale nie da się ukryć, że jest on bardzo w stylu tego serwisu społecznościowego. Jak zresztą twierdzi przedstawiciel koncernu: - Często patentujemy technologie, z których nigdy nie korzystamy i nie powinny być one dla nikogo wyznacznikiem naszych przyszłych planów.

Źródło: GeekWeek.pl/engadget

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas