Finanse, telekomunikacja oraz IT - trzy główne cele ataków DDoS

Około jedna na cztery firmy z branży IT, telekomunikacyjnej i finansowej doświadczyła w ciągu ostatnich 12 miesięcy ataku DDoS (distributed denial-of-service), mającego na celu m.in. zatrzymanie funkcjonowania usług online. Tak wynika z badania przeprowadzonego w 2015 r. przez Kaspersky Lab oraz B2B International.

Ataki DDoS stały się jedną z najpopularniejszych broni w arsenale cyberprzestępców
Ataki DDoS stały się jedną z najpopularniejszych broni w arsenale cyberprzestępcówmateriały prasowe

Z badania Kaspersky Lab wynika, że jedna trzecia ankietowanych firm (36 proc.) sądzi, że może być atrakcyjnym celem ataku DDoS – wynik ten jest nieco wyższy dla organizacji z branży IT (40 proc.) oraz telekomunikacyjnej (38 proc.). Jedna na sześć (16 proc.) ankietowanych firm przyznała, że została zaatakowana, a najczęściej tego typu działania cyberprzestępcze były rejestrowane w branży IT (21 proc.), finansowej (22 proc.) oraz telekomunikacyjnej (24 proc.).

Ataki DDoS stały się jedną z najpopularniejszych broni w arsenale cyberprzestępców i są wykorzystywane do wyłudzania pieniędzy, zakłócania funkcjonowania firm czy wyrządzania szkód na reputacji, ale także do odwracania uwagi od innych – prowadzonych równolegle – szkodliwych działań. Niemal 74 proc. firm przyznało, że atakom DDoS przeprowadzonym na ich sieci towarzyszyły inne incydenty związane z bezpieczeństwem IT.

Mimo tych faktów wyniki badania pokazują, że wiele firm nie ma wystarczającej świadomości odnośnie ataków DDoS, w wyniku czego organizacje te nie wiedzą, w jaki sposób można powstrzymać lub złagodzić skutki tego typu działań cyberprzestępczych. Jedynie 52 proc. ankietowanych firm posiada solidną wiedzę na temat ataków DDoS, a 53 proc. dysponuje informacjami na temat odpowiednich działań zapobiegawczych i ładzących w tym zakresie.  

„Jak potwierdzają ostatnie ataki DDoS na firmy telekomunikacyjne i banki, firmy z tych branż stanowią atrakcyjny cel dla cyberprzestępców. W pewnych przypadkach ataki DDoS stanowią jedynie zasłonę dymną dla działań związanych z kradzieżą informacji lub pieniędzy, czy też szyfrowaniem danych i późniejszym żądaniem okupu. Firmy, szczególnie z wymienionych sektorów, powinny być skutecznie przygotowane na walkę z atakami DDoS, a zacząć należy od zgromadzenia niezbędnej wiedzy, która pozwoli na dokonanie wyboru skutecznego rozwiązania bezpieczeństwa" – powiedział Jewgienij Wigowski, szef działu odpowiedzialnego za rozwiązanie Kaspersky DDoS Protection, Kaspersky Lab.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas