Google idzie na wojnę z Facebookiem
Google rzuca wyzwanie serwisowi Facebook - twórcy najpopularniejszej wyszukiwarki startują z usługę Buzz, która łączy materiały z serwisów społecznościowych. Drugą nowością jest mobilny odpowiednik tej usługi.
Google Buzz zaprojektowany jako otwarty system, który można już łączyć z kontami Flickr i Twitter, to nowy sposób dzielenia się opisami, zdjęciami, filmami a także incjowania dyskusji online. Buzz jest wbudowany bezpośrednio w Gmaila, nie trzeba więc tworzyć kolejnej sieci znajomych od zera. Google Buzz będzie w ciągu kilku następnych dni wprowadzany do wszystkich kont Gmail.
Google Buzz dla komórek
Została udostępniona także wersja Google Buzz na telefony komórkowe wzbogacona o aspekt lokalizacji. Dzięki niej będzie można na bieżąco informować o swojej lokalizacji - poprzez Google Maps - oraz oceniać i opisywać miejsca, w których właśnie się znajdujemy.
Google zapowiada udostępnienie wkrótce pełnej wersji interfejsu API dla programistów (obecnie można skorzystać z podstawowej wersji API), co pozwoli integrować go z innymi produktami.