Google rewolucjonizuje wyszukiwanie
Obok standardowych linków w wynikach wyszukiwania, Google będzie niedługo wyświetlać także obrazki, filmy, linki do najnowszych wiadomości, książek itd. Ten nowy pomysł Google został ochrzczony jako Universal Search.
Idea Universal Search jest prosta - najwyżej indeksowane wyniki wyszukiwania z różnych kategorii (strony www, filmy, obrazki, mapy) będą wyświetlane razem, na jednej stronie. Jeśli więc użytkownik wpisze do wyszukiwarki frazę "Darth Vader", to otrzyma w wynikach wyszukiwania nie tylko linki do stron internetowych opisujących tę postać, ale również linki do: filmów (z YouTube, ale także innych serwisów), świeżych informacji o nowych filmach Lucasa, książek na temat filmu itd.
Marissa Mayer zapowiedziała, że zmiany będą wprowadzane subtelnie, ale z czasem użytkownicy zauważą w wynikach wyszukiwania bardzo różne formy treści (np. filmy da się odtworzyć na stronie z wynikami wyszukiwania). David Bailey na oficjalnym blogu Google zaznaczył natomiast, że wprowadzenie zmian będzie wymagało ogromnego nakładu pracy i rozwiązania wielu problemów. Już samo wybranie wyników wyszukiwania, które mają znaleźć się na pierwszych stronach, będzie dość trudne.
Wprowadzenie wszystkich zmian związanych z uniwersalnym wyszukiwaniem otwiera drogę do multimedialnej strony z wynikami wyszukiwania, i być może stworzy także nowe szanse dla reklamodawców (np. na reklamy wideo). Wielu komentatorów zauważa jednak, że Google może przez to stracić bardziej konserwatywnych użytkowników. Użytkownicy cenili w wyszukiwarce Google prostotę i czytelność, a nowe plany firmy wydają się podążać w innym kierunku.
Inne nowości
Na spotkaniu w Googlepleksie Marissa Mayer wspomniała też o innych nowościach, jakie są w tej chwili opracowywane. Firma przygotowuje specjalny translator, który pozwoli na tłumaczenie zapytania od razu na inne języki i uzyskanie szerszych wyników wyszukiwania.
Inne pomysły Google znajdujące się jeszcze w fazie eksperymentu można obejrzeć na stronie Google. Interesująco zapowiada się pomysł umieszczenia po lewej lub prawej stronie paska nawigacyjnego, który pozwoli na głębsze wyszukiwanie w określonych rodzajach treści. Firma pracuje również nad skrótami klawiszowymi dla wyszukiwarki, które pozwolą użytkownikowi na wybór wyniku wyszukiwania i otworzenie go bez konieczności sięgania po mysz.