Nawet milion dolarów za post. Wiemy, ile zarabiają topowi influencerzy
Influencer to obecnie bardzo modne słowo i choć wiele osób naśmiewa się z osób określanych tym mianem, to być może zmienią zdanie po tym, jak dowiedzą się ile zarabiają.
Influencerzy działający w mediach społecznościowych są niezwykle łakomym kąskiem dla reklamodawców, którzy na ich plecach, a tym samym ogromnej popularności, szczególnie wśród młodszych użytkowników internetu, próbują promować swoje produkty. W ten sposób firmy są w stanie dotrzeć do konsumentów, którzy są zdecydowanie mniej podatni na tradycyjne formy reklamy, przez co są też skłonni zapłacić za taką promocję naprawdę duże sumy. Szczególnie jeśli mówimy o topowych gwiazdach Internetu, posiadających miliony (a nawet setki milionów) followersów codziennie śledzących ich konta społecznościowe w takich serwisach jak Instagram, Facebook czy Twitter.
Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu przygotowanego w oparciu o instagramowe narzędzie Hopper HQ, pojedynczy promocyjny post opublikowany przez Kylie Jenner kosztuje reklamodawcę 1 mln USD. Tak, dobrze przeczytaliście, 1 mln USD za jeden krótki post w mediach społecznościowych. Siła marki Kylie Jenner jest jednak ogromna, a amerykańska celebrytka niejednokrotnie udowodniła, że reklamowane przez nią produkty wyprzedają się na pniu.
Na drugim miejscu znalazła się amerykańska piosenkarka Selena Gomez, która pomimo znacząco większej liczby followersów w porównaniu do Jenner (138 mln vs 110 mln,) inkasuje wyraźnie mniejszą kwotę od koleżanki, bo „zaledwie” 800 000 USD za jeden post na Instagramie. Kolejne miejsce zajmuje portugalski piłkarz, Cristiano Ronaldo, który bierze za wpis 750 000 USD, a topową piątkę zamykają siostra Kylie Jenner, Kim Kardashian (720 000 USD za post) oraz piosenkarka Beyonce Knowles (700 000 USD za post). Warto dodać, że top „ósemka” najlepiej zarabiających posiada przynajmniej 100 mln śledzących użytkowników.
O ile w przypadku wspomnianych wyżej nazwisk mówimy jednak o typowych celebrytach, znanych z gazet czy telewizji, to duże pieniądze zgarniają także typowe gwizdy internetu, które dorobiły się popularności w sieci. Dla przykładu, makijażystka i influencerka Huda Kattan zarabia na jednym poście ok. 33 000 USD, youtuber Zach King pobiera jakieś 30 000 USB, a Logan Paul ok. 17 000 USD za wpis na Instagramie. Tajemnicą poliszynela są zarobki polskich blogerów i influencerów (a w szczególności influencerek), którzy jak na rodzime warunki także zarabiają duże pieniądze na Instagramie.
Cała sytuacja budzi jednak pewne wątpliwości natury moralnej, ponieważ gwiazdy często promują produkty, o których nie mają zielonego pojęcia, nie testując ich w najmniejszych stopniu i ograniczając się do zrobienia ładnego zdjęcia i zachęcającego opisu. Followersi, szczególnie ci młodsi, ślepo podążają na swoimi idolami, kupując wszystko, co tylko jest przez nich reklamowane, dlatego też zyskując taką popularność warto mieć na uwadze także odpowiedzialność, jaką niesie ona ze sobą. A Wy jak zapatrujecie się na ten temat? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: GeekWeek.pl/ /Fot. Elija O'Donell, Unsplash, Flickr