Nowa usługa Yahoo! zniszczy dominację Google?
Walka Yahoo! o rynek wyszukiwarek wydawała się przegrana. Pogłoski o kapitulacji okazały się jednak przedwczesne - firma zaprezentowała usługę Search Direct. Co to takiego?
Search Direct to pomysł Yahoo! na szybkie wyszukiwanie. Usługa przypomina nieco Google Instant - podczas wpisywania zapytania w formularzu wyszukiwarki, w dodatkowym panelu wyświetlane są na bieżąco dopasowane do wpisanego tekstu wyniki.
O zaletach proponowanego rozwiązania możemy się przekonać, wchodząc na stronę Search.Yahoo.com, gdzie - poza samą wyszukiwarką - znajdziemy krótki film, przedstawiający nową usługę. Po kliknięciu w pole formularza pojawi się lista podpowiedzi, stworzona na podstawie analizy zainteresowania poszczególnymi stronami Yahoo! W trakcie pisania tekstu pod formularzem pojawia się lista podpowiedzi oraz - w bocznym oknie - propozycje odpowiedzi na wpisane zapytanie.
Choć sama usługa jest ciekawa, o sukcesie nowego produktu może zdecydować coś innego, niż tylko jakość prezentowanych wyników. Jak stwierdzili przedstawiciele Yahoo!, technologia szybkiego wyszukiwania - stosowana m.in. w Google Instant - jest opatentowana, a właścicielem patentu jest właśnie Yahoo!
Warty podkreślenia jest fakt, że Direct Search nie wykorzystuje algorytmów Binga i został od podstaw napisany przez Yahoo! Trzeba przyznać, że to dość dziwna sytuacja zważywszy na fakt, że Yahoo! tworzy tym samym konkurenta dla swojego dotychczasowego partnera.
Plany Yahoo! obejmują również stworzenie specjalnej wersji wyszukiwarki dla urządzeń mobilnych. Ponadto usługa może zostać w przyszłości wzbogacona o dodatkowe treści, np. informacje lokalne. Łatwo sobie wyobrazić, że interfejs wyszukiwarki może wówczas wyglądać jak magazyn, oferując internautom popularne treści jeszcze przed rozpoczęciem wyszukiwania.
Łukasz Michalik
Źródło: http://vbeta.pl