Personalizacja standaryzowana?
Amerykańskie konsorcjum (Personalization Consortium) proponuje stworzenie standardu personalizacji stron internetowych. Konsorcjum zrzeszające firmy produkujące sprzęt i oprogramowanie, portale internetowe i firmy reklamowe twierdzi, że standard taki "będzie najlepszym sposobem upewnienia użytkowników sieci, ze personalizacja to nic strasznego, w przypadku bowiem wprowadzenia takiego standardu każdy będzie mógł wiedzieć na czym ona polega i jakie dane są pobierane". Założenia standardu obejmują: <br>
- zapewnienie użytkownikom informowania ich o sposobie i zakresie zbierania danych, a także wszystkich ewentualnych zmianach w tej dziedzinie
- zbieranie jedynie naprawdę niezbędnych danych, które zostały by uzgodnione w ramach dyskusji nad standardem
- zapewnienie odpowiednich zabezpieczeń dla danych osobistych
- zakaz sprzedaży uzyskanych w ten sposób danych
- umożliwienie użytkownikom dostępu i edycji własnych danych
Jason Cattlet - szef organizacji Junkbusters walczącej o zachowanie prywatności w sieci stwierdził, że propozycja ta jest "lepsza niż przeciętna", niemniej nadal zawiera wiele kontrowersyjnych z jego punktu widzenia założeń, brakuje tez kilku "zabezpieczeń prywatności"