Prasa budowlana w jednym oknie

Serwisy dotyczące budownictwa mają zazwyczaj sekcje o prasie branżowej. Z końcem października pojawił się w internecie Katalog Mediów Budownictwa www.prasafachowa.budbizz.pl - wortal w całości poświęcony pismom fachowym tej branży. Serwis ten rozwijany dzień po dniu, jest najbogatszym źródłem informacji o czasopismach szeroko rozumianego budownictwa. Prezentowane są tam przede wszystkim periodyki specjalistyczne typu b2b, ale także pisma innego rodzaju. Wszystkie je łączy wspólny mianownik - budownictwo.

Na stronach Katalog Mediów Budownictwa internauta może znaleźć podstawowe dane o poszczególnych periodykach - logo i layout pisma, krótką charakterystykę, dane teleadresowe. Redakcja każdego z pism ma możliwość zareklamowania tam najnowszego numeru. Większość wydawców udostępnia na stronach wortalu szerszą informację o publikowanych tytułach - wiadomości o produkcji, nakładzie i dystrybucji pisma, o warunkach prenumeraty, o możliwościach zamówienia w nim reklamy wraz z modułami ogłoszeń, cennikiem i terminarzem wydawniczym.

Z dostępnych w tej witrynie danych mogą więc skorzystać nie tylko czytelnicy zainteresowani daną problematyką, ale także przedsiębiorcy, reklamodawcy oraz potencjalni prenumeratorzy i dystrybutorzy.

Katalog Mediów Budownictwa, wg jego twórców, powinien stać się dla przedsiębiorców budownictwa narzędziem poznania branżowego rynku wydawniczego. Umożliwia im też planowanie kampanii reklamowych w mediach drukowanych, których znaczenie dla promocji i ekspansji na rynku jest wciąż bardzo duże.

Obecnie katalog zawiera dane o 70 tytułach. Twórcy serwisu zapowiadają dalszy jego rozwój. W katalogu powinno znaleźć się co najmniej 200 prezentacji tytułów. Szacuje się, że na rynku wydawniczym istnieje dziś od 200 do 250 periodyków związanych z budownictwem. W rejestrach serwisu obok szeroko znanych na rynku pism (np. Polskiego Instalatora, Przeglądu Budowlanego, Materiałów Budowlanych, Czterech Kątów itp.) figurują też periodyki o lokalnym zasięgu, mniej znane szerokiemu odbiorcy (np. Ceramika Budowlana i Silikaty, Świat Aluminium, Systemy technologie obiekty itp.)

Wortal nie ma wyrafinowanej grafiki. Jest prostym i czytelnym serwisem. Nawigacja nie powinna nikomu sprawiać trudności - nawet tym, którzy nie są częstymi bywalcami internetu. Serwis jest własnością Budownictwa Online Sp. z o.o. , spółki utworzonej na początku br. jako joint venture WebMastersHome Agencji Internetowej (WMH) Sp. z o.o. (www.wmh.pl) i Gentner Verlag International GmbH. Pierwsza ze wspomnianych firm od 1998 r. zajmuje się rozwijaniem i zarządzaniem informacyjno-biznesowymi serwisami internetowymi (vortal przemysłu dóbr konsumpcyjnych TradeBizz.pl www.tradebizz.pl, sklep internetowy artykułów luksusowych Salon.pl www.salon.pl). Siedziba firmy mieści się na warszawskiej Sadybie.Gentner Verlag to znane międzynarodowe wydawnictwo magazynów branżowych. W Polsce posiada udziały w dwóch warszawskich wydawnictwach związanych z szeroko rozumianym budownictwem:

- w Polskim Instalatorze, wydawcy "Instalatora Polskiego", "Elektro-Iinstalatora", "Rynku Chemicznego" i "Automotoserwisu",

- Euro Media, wydawcy "Chłodnictwa i Klimatyzacji", "Świata Szkła", "Katalogów Branżowych" i "Ochrony Mienia".

Katalog poświęcony prasie fachowej jest drugim z kolei modułem portalu BudBizz.pl, który Budownictwo Online Sp. z o.o. tworzy od początku 2001 r. Pierwszym jest uruchomiony w kwietniu br. wortal Ludzie.BudBizz.pl www.ludzie.budbizz.pl Po stworzeniu kilku kolejnych wortali dotyczących m.in. targów, instytucji i stowarzyszeń, praw i norm Budownictwo Online Sp. z o.o. pragnie połączyć je w jedną całość - duży, branżowy portal internetowy BudBizz.pl.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas