Samsung tworzy własną sieć społecznościową
Sieci społecznościowych nigdy za wiele. Przynajmniej tak wydaje się myśleć kierownictwo Samsunga, które chciałoby już na początku przyszłego roku uruchomić usługę konkurencyjną dla Facebooka.
Koreańskie źródła donoszą, że tamtejszy gigant zamierza uruchomić swoją własną sieć społecznościową, która na razie oznaczana jest niezbyt oryginalnym kryptonimem "Samsung Facebook". Dla firmy, która konkuruje z Apple o pierwszeństwo w światowej sprzedaży smartfonów i tabletów ma to być próba wzmocnienia rozwiązań programistycznych. Nowa sieć społecznościowa ma być dostępna za pomocą wszystkich urządzeń połączonych z internetem:
- Ostatecznym celem jest rozszerzenie naszej usługi społecznościowej na różne urządzenia, różnych producentów, wykorzystujące różne mobilne platformy. Włączając w to aparaty fotograficzne, telewizory i odtwarzacze Blu-ray. Jesteśmy przekonani, że usługa zdobędzie globalną popularność - stwierdził anonimowy przedstawiciel Samsunga.
Samsung ma nadzieję, że wiodąca pozycja na rynku smartfonów i telewizorów z dostępem do internetu pozwoli zdobyć odpowiednią bazę użytkowników nowej sieci społecznościowej. Takie postawienie sprawy oznacza, że nowa usługa o nieustalonej jeszcze nazwie, będzie "wmawiana" każdemu klientowi Samsunga. A to raczej nie pomaga uzyskać prawdziwego zaangażowania.