Ukradli 3,5 mln. dolarów z afrykańskiego banku

Pracownicy ugandyjskiej dywizji afrykańskiego potentata telekomunikacyjnego MTN ukradli ze swojej firmy 3,5 mln dolarów, wykorzystując lukę w usługach bankowości mobilnej.

3,5 miliona dolarów zniknęło z afrykańskiego systemu bankowości mobilnej    fot. Eylem Culculoglu
3,5 miliona dolarów zniknęło z afrykańskiego systemu bankowości mobilnej fot. Eylem Culculoglustock.xchng

Kto może być odpowiedzialny za całą operację? Aresztowano Richarda Mwami, byłego szefa działu odpowiedzialnego za mobilne transakcje. Rozstał się on z firmą w atmosferze skandalu, oskarżając ją o niesłuszne zwolnienie. "MTN Uganda współpracuje z odpowiednimi organami ścigania, aby doprowadzić przed oblicze sprawiedliwości zamieszane w ten incydent osoby" - czytamy w oświadczeniu firmy.

Na szczęście tego typu przypadki są bardzo odosobnione. Trudno nam nawet znaleźć podobne zdarzenie, które miałoby miejsce na terenie Polski lub Europy Zachodniej. Obecnie bankowość mobilna wydaje się kolejnym i naturalnym krokiem ewolucji operacji bankowych po wprowadzeniu bankowości internetowej. Jej bezpieczeństwo wydaje się absolutnym priorytetem. Nie oznacza to jednak, że możemy beztrosko korzystać z bankowości poprzez nasze smartfony i tablety - podobnie jak w przypadku komputera, konieczne jest zachowanie kilku zasad, które opisujemy w tym materiale.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas