Unia walczy ze spamem

Władze Unii Europejskiej przyspieszają prace nad uchwaleniem nowych aktów prawnych wymierzonych przeciwko rosnącemu problemowi niechcianych maili. Komisarz ds. Społeczeństwa Informacyjnego Unii Europejskiej, Erkki Liikanen powiedział, że nowe akty prawne UE w tej kwestii były priorytetem i że w ciągu nadchodzącego tygodnia wszystkie kraje członkowskie powinny je ratyfikować.

Władze Unii Europejskiej przyspieszają prace nad uchwaleniem nowych aktów prawnych wymierzonych przeciwko rosnącemu problemowi niechcianych maili. Komisarz ds. Społeczeństwa Informacyjnego Unii Europejskiej, Erkki Liikanen powiedział, że nowe akty prawne UE w tej kwestii były priorytetem i że w ciągu nadchodzącego tygodnia wszystkie kraje członkowskie powinny je ratyfikować.

Oznacza to duże przyspieszenie w porównaniu z 31 października - pierwotnie planowaną datą wprowadzenia nowego prawa. Dodał także, że komisja wykonawcza UE zaproponuje jesienią dalsze propozycje wprowadzenia regulacji dotyczących spamu, oraz będzie koordynować anty-spamowe prawo z partnerami handlowymi, m.in z Stanami Zjednoczonymi.

"Pomimo działania odstraszającego, samo wprowadzenie regulacji prawnych jest niewystarczające. Kraje członkowskie będą jeszcze musiały ustalić priorytety oskarżania przed sądem tych, którzy nie stosują się do zapisów prawa". W odróżnieniu od niezwykle precyzyjnego prawa amerykańskiego, zapisy UE nie określają rodzaju kary jaka będzie grozić za złamanie przepisów, pozostawiając jej określenie władzom poszczególnych krajów.

Reklama

Powołując się na prywatne badania, Liikanen argmentował, że inicjatywa EU stanowi próbę szybkiego powstrzymania narastającej fali spamu. W czerwcu 2003r. blisko 48% ogólnej liczby przesyłanych maili stanowił spam, podczas gdy pierwsze statystyki dotyczące tego problemu z kwietnia 2001r. wskazywały że odsetek ten wynosił wówczas tylko 7%. Komisarz dodał także, że odsetek ten wzrośnie do ponad 50% jeszcze przed końcem tego lata.

Dzięki wprowadzonym w ubiegłym roku zapisom, firmy nie mogą już wysyłać masowo listów elektronicznych na listy mailingowe, chyba że uzyskają wcześniej zgodę właściciela konta na takie działanie. Jednakże, firmy które już posiadają powiązania handlowe z klientami, mogą w dalszym ciągu wysłać do nich oferty handlowe. Natomiast nowe firmy bezwzględnie są zobowiązane do uzyskania zgody.

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: komisarz | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy