Uwaga na zagrożenie reklamami pirackich witryn

Najnowsza analiza przeprowadzona przez White Bullet - specjalistyczną firmę ds. cyberbezpieczeństwa i ochrony własności intelektualnej, wykazało, że 20% reklam na pirackich witrynach internetowych stanowi zagrożenie dla konsumentów na całym świecie, z dużą liczbą wyjątkowo złośliwych reklam (13%) oraz niebezpiecznych linków do treści dla dorosłych (7%).

Najnowsze statystyki platformy IPIP, platformy do kontroli naruszania praw własności intelektualnej, ujawniły w ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 8 mld wyświetleń złośliwych reklam znalezionych na całym świecie.

Niepokojący trend 

W ostatnim kwartale 2020 r. odnotowano jako "niepokojący" trend, który wskazuje na 82-procentowy wzrost złośliwych reklam na domenach pirackich. Należy podejrzewać, że prawdopodobnie prowadzą się do przestępców próbujących wykorzystać zwiększoną aktywność online w wyniku obostrzeń związanych z pandemią na całym świecie. 

Reklama

Zagrożone są Niemcy i Francja! 

Ta analiza wykazała, że Francja i Niemcy mają jedne z największych ilości złośliwych reklam na świecie. I to jest zjawisko na tyle niepokojące, że takich reklam w tym krajach jest ponad dwukrotnie więcej niż w Wielkiej Brytanii, podczas gdy w Indonezji 1/3 reklam na pirackich stronach to złośliwe reklamy. White Bullet wychwycił wiele złośliwych reklam na pirackich witrynach internetowych, od adware, przez PUP (potencjalnie niechcianych programów, które wstrzykują paski narzędzi i wyskakujące reklamy) i porywaczy przeglądarki, po keyloggery śledzące działania klawiatury i trojany. 

1 mld dol. z reklam trafia do piratów 

Jest jeszcze jeden niepokojący trend biorąc pod uwagę, że prawie 1 mld dol. przychodów z reklam trafia co roku do pirackich witryn internetowych, to specjaliści ds. marketingu wielu marek muszą zrozumieć ryzyko związane z piractwem i poznać taktyki stosowane przez oszustów internetowych. Reklamy znanych marek są niepokojąco powszechne na pirackich stronach internetowych, wpychając miliony dolarów w ten nielegalny ekosystem. Marketingowcy robiąc tzw. wyniki nie patrzą gdzie trafiają reklamy grunt, że jest wynik i zgadza się budżet. To poważny błąd! Co więcej, wiele znanych marek premium coraz częściej i chyba nieświadomie reklamuje się na pirackich platformach mobilnych, w tym w OTT i Connected TV. Wynika to z tego, że reklamy marek premium są 4-krotnie bardziej rozpowszechnione w przestrzeni mobilnej.




Źródło informacji

SatKurier
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy