Ważne dla użytkowników neostrady!
Od 1 grudnia wszyscy korzystający z usługi neostrada tp muszą zmienić ustawienia swoich programów pocztowych. Inaczej nie będzie można wysyłać korespondencji. Wyjaśniamy, jak to zrobić.
Instrukcje zmiany konfiguracji programów pocztowych można znaleźć TUTAJ
Bardzo ważne - zmiany w funkcjonowaniu poczty nie dotyczą tych internautów, którzy wysyłają e-maile logując się do serwisu internetowego (strony WWW dostawcy poczty).
Osoby korzystające z programów pocztowych takich jak Outlook, Outlook Express, The Bat, Thunderbird lub innych, powinny sprawdzić konfigurację swoich kont pocztowych. Jeśli serwer poczty wychodzącej (SMTP) jest skonfigurowany tak, by korzystał z portu 25, należy zmienić go na port 465 lub 587. W ten sposób internauci zyskają pewność, że będą mogli bez problemu korzystać z poczty e-mail również po 1 grudnia.
Cel zmiany
Przeniesienie komunikacji mailowej z portu 25 zainicjowała Telekomunikacja Polska wspólnie z dużymi serwisami pocztowymi. Zmiana ta jest zgodna z ogólnoświatowymi standardami opisującymi funkcjonowanie usługi poczty elektronicznej w sieci internet (m. in. dokumentem RFC 4409) i w założeniu ma być korzystna dla internautów.
Pomoże im m.in. uniknąć problemów wynikających z nieświadomego wysyłania spamu, takich jak słaba wydajność komputera czy przeciążenie domowego łącza. Ponadto, rozwiązanie to pomoże chronić klientów przed ewentualnymi przykrymi konsekwencjami wynikającymi ze zmian planowanych w polskim prawie. Będą one nakładały na usługodawców obowiązek blokowania użytkowników wysyłających spam, a na samych użytkowników - karę grzywny.
Spam - problem sieci
Internetowa plotka głosi, że słowo spam (z ang. "mielonka") pochodzi z jednego ze skeczów Monty Pythona, w którym klient restauracji dowiaduje się, że w każdym daniu znajduje się trochę mielonki. Próba zamówienia czegoś innego prowadziła do pojawienia się wikingów, którzy śpiewali: "Spam, spam, lovely spam". Spam jest także "rozszyfrowywany" jako "Stupid Person AdvertiseMent" (reklama dla głupiej osoby).
Jak walczyć ze spamem
- Nie odpowiadaj na spam. Jeśli wyślesz choćby prośbę o usunięcie twojego adresu z listy mailingowej, potwierdzisz, że twój adres jest właściwy,
- Nie klikaj w linki w wiadomościach spamerów nawet, jeśli mają prowadzić do rzekomej rezygnacji z subskrypcji. Często zawierają one kod identyfikujący e-mail odbiorcy, informujący o tym, że trafili na poprawny adres,
- Nie odpowiadaj na korespondencję z prośbą o aktualizację i potwierdzenie szczegółów konta bankowego. Twój bank, firma wydająca kartę kredytową etc. już mają twoje dane i nie muszą ich potwierdzać.
ŁK