Blokada blokady
Niemiecka firma Falk eSolutions opracowała aplikację, która umożliwi internetowym reklamodawcom unieszkodliwienie programów blokujących wyświetlanie pop-upów. Blokowanie reklam przez Internautów jest ostatnio dla serwisów internetowych coraz poważniejszym problemem. Szacuje się, że blokowanych jest do 50% reklam pojawiających się nad lub pod stroną WWW.
Szczególne obawy niesie ze sobą zbliżająca się premiera kolejnej poprawki "Service Pack" Microsoftu, która wyposaży Internet Explorera w domyślnie włączone narzędzia blokujące reklamy. Nic więc dziwnego, że branża reklamowa intensywnie pracuje nad sposobami przechytrzenia Internautów.
Program Falk eSolutions omija blokady konwertując pop-upy do postaci innych reklam. Narzędzie wejdzie w skład pakietu AdSolution FX, który służy do zarządzania reklamami rich media. Z jego pomocą pop-upy i pop-downy będzie można zastąpić innymi formatami reklam, np. transparentnym banerem który pojawia się nad stroną. Taka konwersja jest sposobem oszukania mechanizmów blokujących, skonfigurowanych wyłącznie na filtrowanie klasycznych reklam pop-up. W ten sposób reklamodawcy będą mogli dotrzeć nawet do tych Internautów, którzy świadomie bronią się przed nachalnymi przekazami marketingowymi. Przynajmniej do czasu, aż powstaną blokady blokujące blokady blokad...
(4D)