Blokada blokady

Niemiecka firma Falk eSolutions opracowała aplikację, która umożliwi internetowym reklamodawcom unieszkodliwienie programów blokujących wyświetlanie pop-upów. Blokowanie reklam przez Internautów jest ostatnio dla serwisów internetowych coraz poważniejszym problemem. Szacuje się, że blokowanych jest do 50% reklam pojawiających się nad lub pod stroną WWW.

Szczególne obawy niesie ze sobą zbliżająca się premiera kolejnej poprawki "Service Pack" Microsoftu, która wyposaży Internet Explorera w domyślnie włączone narzędzia blokujące reklamy. Nic więc dziwnego, że branża reklamowa intensywnie pracuje nad sposobami przechytrzenia Internautów.

Program Falk eSolutions omija blokady konwertując pop-upy do postaci innych reklam. Narzędzie wejdzie w skład pakietu AdSolution FX, który służy do zarządzania reklamami rich media. Z jego pomocą pop-upy i pop-downy będzie można zastąpić innymi formatami reklam, np. transparentnym banerem który pojawia się nad stroną. Taka konwersja jest sposobem oszukania mechanizmów blokujących, skonfigurowanych wyłącznie na filtrowanie klasycznych reklam pop-up. W ten sposób reklamodawcy będą mogli dotrzeć nawet do tych Internautów, którzy świadomie bronią się przed nachalnymi przekazami marketingowymi. Przynajmniej do czasu, aż powstaną blokady blokujące blokady blokad...

(4D)

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas