Internet Explorer traci w Europie
Udział Internet Explorera na europejskim rynku przeglądarek znacznie spadł od momentu, kiedy Microsoft zmuszony był do zastosowania zakładki wyboru przeglądarki internetowej w wersjach instalacyjnych swoich systemów operacyjnych.
Komisja zdecydowała, że narzucanie użytkownikom przez Microsoft swojej przeglądarki Internet Explorer jest niezgodne z prawem i nakazała firmie stworzenie paska, który będzie proponował 20 najbardziej popularnych przeglądarek do wyboru. Według badań przeprowadzonych przez Quantcast, od momentu pojawienia się zakładki, Internet Explorer zaczął tracić udziały w rynku. Analitycy Quantcast twierdzą, że od 1 marca udziały IE w rynku spadły już o około 5 proc.
Według przeprowadzonych badań, największe korzyści z pojawienia się zakładki odniósł Firefox. Nie wiadomo jednak, jak duży wzrost przeglądarka odnotowała w badanym okresie. Badania wykazały również, że największy spadek popularności Internet Explorer odnotował we Francji, Włoszech oraz Wielkiej Brytanii.Norweska przeglądarka Opera ogłosiła natomiast, że od pojawienia się paska wyboru, ilość pobrań jej produktu w Europie podwoiła się.
Odmienne dane przedstawił Statecounters, który twierdzi, że Internet Explorer nie odnotował żadnego spadku popularności w Europie.