Krytycznie o bezpieczeństwie

Z raportu agencji Gartnera wynika, że użytkownicy Sieci bardzo krytycznie oceniają stosowane przez banki i sklepy internetowe zabezpieczenia. Zdaniem wiceprezes i dyrektora ds. badawczych Gartnera, pani Avivah Litan, jest to jeden z czynników hamujących globalny rozwój e-handlu. Blisko 60% respondentów stwierdziło, że jest zaniepokojonych lub bardzo zaniepokojonych problemem zapewnienia odpowiednich standardów bezpieczeństwa online. Aż 80% stwierdziło przy tym, że dokonałoby większych zakupów u e-sprzedawcy, oferującego zabezpieczenia wykraczające poza logowanie przy użyciu nazwy użytkownika i hasła.

Z raportu wynika, że amerykańskie instytucje wypadają pod tym względem wyraźnie słabiej niż e-banki i sklepy z Unii Europejskiej i z Azji, gdzie procedury identyfikacji znacznie częściej wymagają korzystania z haseł jednorazowych lub technologii w rodzaju smart cards. Według prognoz Gartnera tendencja ta pogłębi się przez najbliższe lata: pod koniec 2007 roku ponad 60% banków w USA (ale mniej niż 20% banków na świecie) będzie nadal polegać na identyfikacji przy pomocy prostego hasła.

Dowiedz się więcej na temat: sklepy | hasło | bank | bezpieczeństwo | zabezpieczenia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy