Uszkodzone notebooki HP - skargi Chińczyków
Amerykański koncern HP ma problemy w Państwie Środka. Wszystko za sprawą skarg chińskich konsumentów, którzy oceniają, że gwarancje producenta są zbyt ograniczone w porównaniu z tym, co się praktykuje gdzie indziej.
Amerykański koncern dowiaduje się o tym na własny koszt. Będzie obiektem śledztwa prowadzonego przez AQSIQ (General Administration of Quality Supervision, Inspection and Quarantine) w wyniku ponad 170 skarg chińskich konsumentów na psujące się przenośne komputery HP sprzedawane od 2007 roku. Problem jest znany i ponoć związany z kartą graficzną dostarczoną przez Nvidię. Firma ta przyznała się do błędu i razem z producentami zajęła się sprawą. Ale sposób w jaki HP potraktował problem w Chinach spowodował niezadowolenie klientów.
Amerykański koncern wydłużył długość gwarancji tylko kilku modeli. Jednak, jak zauważają chińscy konsumenci, wydłużenie gwarancji w Stanach Zjednoczonych dotyczyło szerszej gamy produktów oraz pokryto koszty wysyłki. Nic takiego nie nastąpiło w Chinach, co doprowadziło skarżących się do mówienia o prawdziwej dyskryminacji wobec chińskich klientów. HP nie jest obiektem skargi grupowej tylko dlatego, że ta procedura nie istnieje w prawie kraju. Całość działań jest więc powierzona AQSIQ, która na razie zaczęła tylko śledztwo wstępne, mając nadzieję na rozpoczęcie negocjacji między HP i chińskimi konsumentami.