Wykorzystanie e-maila
Mamy coraz więcej kont e-mailowych, otrzymujemy coraz więcej spamu, ale praktycznie nie wyobrażamy sobie pracy bez poczty elektronicznej.
Coraz chętniej prenumerujemy newslettery - wynika z drugiego badania na temat wykorzystania poczty elektronicznej przez polskich internautów przeprowadzonego przez SARE. Badania wykazały, że 67% respondentów posiada więcej niż jedno konto pocztowe. Większość z nich otrzymuje od 4 do 10 maili dziennie.
Internauci wysoko cenią sobie newslettery zarówno jako formę otrzymywania informacji branżowych, ale także bezpośrednio od firm. Aż 9 na 10 ankietowanych osób prenumeruje minimum jeden biuletyn elektroniczny. Średnio otrzymują oni od 3 do 5 newsletterów tygodniowo.
Biorąc pod uwagę preferencje dotyczące formy i zawartości newslettera, ankietowani uznali, że najważniejsze jest, aby był on rzeczowy i czytelny. Preferowanym formatem jest HTML, a najbardziej pożądanymi informacjami są dane o nowościach w ofercie i promocjach. Zmiany w wynikach badania w porównaniu z rokiem ubiegłym wykazują m.in. nasilenie się zjawiska spamu. Internauci jednak coraz lepiej radzą sobie z tym problemem i nie powoduje ono ograniczenia w korzystaniu z poczty elektronicznej.
"O ile badania dotyczące wykorzystania internetu są ogólnodostępne, o tyle brakuje tych opisujących sposoby korzystania z poczty elektronicznej. Nasza zeszłoroczna inicjatywa była pierwszym krokiem do określenia zjawisk zachodzących w tym sektorze, a kontynuacja projektu pozwoli nam na obserwowanie zmian" powiedział Krzysztof Dębowski, Dyrektor Zarządzający SARE. "Wyniki badania mają pomóc głównie naszym klientom w dostosowaniu swojej komunikacji do potrzeb odbiorców. Z pewnością skorzysta na nich także cały rynek" - dodaje.