Niewolnicy w starożytnym Egipcie byli piętnowani... rozgrzanym metalem

Targ nubijskich niewolników - zdjęcie ze zbiorów Muzeum Archeologicznego w Bolonii /opublikowano na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach CC BY-SA 2.0
Targ nubijskich niewolników - zdjęcie ze zbiorów Muzeum Archeologicznego w Bolonii /opublikowano na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach CC BY-SA 2.0Mike KnellWikimedia Commons

Znakowanie niewolników w Egipcie

Narzędzia do piętnowania z połowy i końca XIX wieku są podobne do wielkości i kształtu tych, pochodzących ze starożytnego Egiptu
Ella Karev

Tatuaż czy piętno?

Medinet Habu - ruiny świątyni Totmesa III, władcy starożytnego Egiptu
Medinet Habu - ruiny świątyni Totmesa III, władcy starożytnego EgiptuRoland UngerWikimedia Commons
Mając na uwadze użycie piętnowania jako oznaki własności, dowody na to, że tatuowanie jest praktyką kultową (a zwłaszcza kobiecą) oraz etymologię i użycie terminów aramejskich, badania sugerują, że okaleczanie ciała praktykowane w tym okresie na zniewolonych osób było brandingiem, a nie tatuażem. Identyfikacja tych znaków jako symboli podkreśla dehumanizację tych zniewolonych osób i sugeruje, że ich status był na równi z inną własnością, taką jak bydło
opisuje Ella Karev w abstrakcie artykułu
Zaćmienie Słońca. Fascynujący spektakl przyrody NIR KAFRI / AFPTV / AFPAFP